Jaka karta WiFi i jaki punkt dostępu?

Autor: Iluminat <iluminat_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sat 17 Nov 2007 - 20:52:02 MET

Witam,
Teraz jestem podłączony do kabla, ale w związku z przemeblowywaniem
mieszkania będę musiał (a raczej chciał, bo nie mam zamiaru ciągnąć kabli
przez mieszkanie) przerzucić się na WiFi. Tylko nie mam zielonego pojęcia
co i jak. :)
Rozumiem, że muszę kupić Access Point i jakąś kartę. Tylko nie mam pojęcie
jakie. :) Przejrzałem allegro, ale poza różnicami cenowymi niewiele do mnie
dociera. Potrzebuję mieć to samo co dotychczas, czyli mniej więcej 40Mbit/s
w sieci osiedlowej i 1-1,5Mbit wyjścia na internet z podłączeniem
oczywiście do tej samej sieci. W domu mam gniazdko do internetu. Rozumiem,
że muszę do tego podczepić AP, do komputera wsadzić kartę... albo coś na
USB (lepiej USB?), zainstalować sterowniki, poustawiać oczywiście i będzie
wszystko chodzić. Tylko chciałbym prosić o pomoc w wyborze AP i karty (lub
"klucza" USB) - w zalewie firm i rodzajów po prostu sam sobie nie poradzę,
a nie chcę wydać za dużo a także nie chcę kupić czegoś co będzie zbyt słabe
(będzie rwało połączenia, często się psuło itp.). Mogę na wszystko
przeznaczyć ok. 300zł, ale gdyby to było mało, to mogę w ostateczności
dorzuć 50% tej sumy. Odległość to ok 8m przez jedną działową ścianę.
Z góry wszystkim dziękuję. Tym, którzy FUTną mnie na inną - bardziej
adekwatną grupę - też. :)

--
Pozdrawiam,
Iluminat