Re: Internet. Mam kablowy, a chcę bezprzewodowy. Co dokupić?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 17 Nov 2007 - 00:01:51 MET

** gotar <gotar-poczta@onet.pl> wrote:

> Zapytaj ISP.

Jak to jeden z popularnych np. Aster to zapomnij. Kiedyś do nich dzwoniłem w
tej sprawie bo znajomy nie chciał kuć ścian na 15m w nowiutkim mieszkaniu,
bałwan w helldesku Aster był na tyle miły, iż powiedział, że Aster ma to w
dupie, daje modem i sra na resztę. ;)

W tym przypadku wystarcza dowolny router z bezprzewodowym punktem dostępu,
który potrafi sklonować MAC. Ale tego Ci nie powiedzą na helldesku ISP bo niby
czemu mieliby. ;)

> Zależy gdzie. W miastach - zapomnij, chyba że na 5 GHz.

Tzn. zależy od warunków takich jak żelbetonowe ściany pomiędzy. Postawiłem w
poniekąd mieście (Wawa) słabiutki apek linksysa na oknie i sąsiad oddalony o
jakieś na oko 100m (drugi blok, trzecia klatka) swobodnie się łączy.