Re: Gdzie kupic PC-ta?

Autor: MarlonB <zyrafa_at_wieloryb.kon>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 13:40:25 MET

Użytkownik "ikov" <taka_@_pospoli.ta> napisał w wiadomości
news:fhk0vk$66t$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Widziałem komputery osób, które używały ich _tylko_ do internetu i
> pasjansa - kilka toolbarów w przeglądarce, dziwne ikonki na pasku
> narzędzi, powolny system... A skąd? Nikt z nich oczywiście nie wiedział.
> Ja nie mówię że windowsa nie da rady utrzymać w dobrym stanie przez cały
> czas - ale jest to zdecydowanie trudniejsze szczególnie gdy użytkownik nie
> ma jakiejś wiedzy o systemie. Pod linuksem też działa, a nic nam się nie
> zainstaluje, nawet gdy klikniesz na baner w stylu
> ScanYourComputerforFreeNow! i takie tam oszustwa.

Ja wychodze z założenia, że wszystko co oddaje się w "łapy" użytkownika
powinno być odpowiednio skonfigurowane. Dotyczy to Linuksa jak i Windowsa.
Konfiguracja, czyli założenie odpowiedniego konta, ewentualnie odpowiedniej
grupy np "InternetUser" :) i jej skonfigurowanie to około 1h pracy. Nic nie
ma prawa wtedy się zainstalować bez wiedzy administratora. Pod tym względem
Windows jest bardzo elastyczny. Ja osobiście nie używam żadnego programu
antywirusowego, mam poprawnie skonfigurowany firewall pod Windowsem(sic!) i
odpowiednie reguły.
Wszystko działa tak jak na początku już przez 2,5 roku.

M.