Re: Dyski SATA jakie korzyści?

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Thu 15 Nov 2007 - 12:03:46 MET

Radosław Sokół pisze:

> *Jaka* zworka?

Ograniczająca pasmo do 1.5Gb/s. Jej użycie jest konieczne na przy
podłączeniu dysku do niektórych mostków VIA, które automagicznie nie
ustawiają właściwej transmisji.

> - mniej konfliktowe fizycznie przewody
> - własne pasmo każdego napędu
> - NCQ
> - hot-swap
> - niezależność napędu (awaria jednego nie unieruchamia drugiego)
> - brak limitu liczby portów
> - zgodność z SAS
> - możliwość multipleksowania połączeń
> - możliwość tworzenia macierzy hotswapowych w zewnętrznych obudowach

> W większości przypadków nie trzeba.

A jak już trzeba, to niekoniecznie z dyskietki. Może być pendrive, karta
pamięci czy płyta CD. A jak ci się trafi płyta z southbridge ATI SB600
to masz 50% szans że nie uruchomisz w ogóle trybu AHCI (bug w sterowniku
Visty) :)

--
|Andrea     |http://czerwona-linia.blogspot.com|Gigabyte Triton 180
Gigabyte GA-MA69G-S3H, AMD Athlon 64X2 4400+, Arctic Freezer 64 Pro
2048MB GoodRAM PC-6400, Samsung SM-960BF, Seagate ST3160815AS 160GB
WDC WD2000JS 200GB, Pioneer DVR-111L, BeQuiet BQT E5-350W, AudigySE