Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Fri 09 Nov 2007 - 16:04:02 MET

Radosław Sokół pisze:

> - Możliwości podłączania/odłączania w czasie pracy.
>
> - Uniwersalności podłączenia (nie trzeba specjalnego, delikatnego
> gniazdka pasującego tylko do tego konkretnego urządzenia).
>
> - Możliwości podłączania przez klawiaturę, przedłużacz, roz-
> dzielacz, monitor, gdziekolwiek gdzie jest hub USB.

Z całym szacunkiem, ale to są takie pierdoły, że z ich powodu nie ma co
uśmiercać standardu PS/2. Trochę to jest forsowane na siłę, ot tak
zmiany dla samych zmian. Nowy standard podłączenia myszki to okazja do
podniesienia cen i wmówienia klientom, że płacą za coś nowego. 90%
zielonych się nabierze. Ciebie nie zaliczam do tych 90% zielonych, bo
Twoja stronka świadczy o tym, że z choinki się nie urwałeś. Dlatego tym
bardziej mnie dziwi, że bronisz tej "nowej jakości"

> Wady też są.

No ja dodam brak mozliwości współpracy z niektórymi programami
bootowalnymi z płytki, z racji tego, że nie posiadają sterowników do
koncentratora USB od danej płyty głównej. Tym ciekawiej wygląda sprawa,
że po podłączeniu przejściówki USB > PS/2 problem ustępuje, a myszka
działa identycznie. Faktycznie jest sens produkcji myszek pod USB;-)

  Ale we współczesnym
> komputerze ze współczesnym systemem więcej wad nie ma IMHO.

Tak, nie ma wyjścia, bo już niektóre nie posiadają postu PS/2. Jak w
systemie wysypie się sterownik do koncentratora USB, to pozostaje
klawiatura. To bardzo wygodne jest i to jest prawdziwy postęp...
Problemów z koncentratorami USB widziałem już dużo i nie zawsze wynikały
one z braku wiedzy i umiejętności użytkownika. A z portem PS/2 dosłownie
kilka i najczęsciej wynikały one z podłączenia myszki przez jakąś
przejściówkę z portu COM, a nie z samym portem PS/2

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |