Re: jaki obecnie najszybszy jednordzeniowiec

Autor: rom3k <rom3k2_at_wp.pl>
Data: Sat 10 Nov 2007 - 15:49:49 MET

>E6xxx - "max wypas", różni się od niższych modeli bitem wirtualizacj,
którego nikt nigdy do niczego nie używa
>E4xxx - "pół wypas", ma cache mniejsze niż linia E6xxx i większy niż
E2xxx, brak bitu wirtualizacji
>E2xxx - "ćwierć wypas", ma najmniejszy cache, jest identyczny, jak
E4xxx, brak bitu wirtualizacji

>Występują też drobne różnice w postaci nominalnej szybkości FSB, którą tak
naprawdę każdy moze sobie sam ustawić w >Biosie, i zrobić z 1,6 GHz za 220
zł na przykład 3,2 GHz, nie ustępujący w zasadzie niczym lini E6xxx.
>Nie mam w tej chwili możliwości, żeby przyjżeć się jeszcze możliwościom
odporwadzania ciepła, być może tu jest też jakaś >różnica.

Czyli mam rozumiec ze kazdy z tych procesorow od E2xxx do E6xxx mozna
podkrecic do 3Ghz?
nawet taki E2140 moza tyle podkrecic? bo jesli tak to mysle ze najrozsadniej
byloby kupic
wlasnie taki tani procesor i dobra plyte ktora zapewni obsluge najnowszych
procesorow i popostu
za 1 czy 2 lata wymienic procesor na core2quad.
Myslale o plycie Asus P5K Intel P35, albo Gigabyte GA-P35 tylko ze ona nie
obsluguje procesorow quad.

I jeszcze takie pytanie, kiedys na grupie spotkalem sie z opinia ze
procesory C2D sa duzo lepsze niz
dual core, a dual core to nazwa seri E2xxx, C2D wszystkie 4xxx i 6xxx tak
przynajmniej w cennikach
jest to nazwane, jak to ma sie w rzeczywiscotki?

>Bardzo podoba mi się polityka cenowa Intela w tym zakresie. AMD nie ma
szans.

O co chodzi z tym ze Intel ma dobra polityke i AMD nie ma szans. Jak widze w
cennikach AMD ma tansze
procesory o tych samych taktowaniach.

Pozdrawiam