Re: co moglo pasc procesor czy plyta?

Autor: Mirosław Szejduk <shango_at_o2.pl>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 21:52:27 MET

Użytkownik "Bulit" <test@test.pl> napisał w wiadomości
news:fgt68q$dj6$1@news.onet.pl...
> Witam!
> W starym poczciwym komputerku coś padło :( Właczam zasilacz i jest cisza
> (chwilke kręci sie cooler na procku i koniec) - nie sie nie załącza.
> Odłączałem kolejno z urządzeń, aż przyszła pora na procesor (AMD DURON 800
> Mhz). Wyjąłem - cud komp odpala (włacza sie cooler itp). Co może być
> padnięte ? Procesor czy raczej płyta główna ? Niestety nie mam jak
> sprawdzić

Sprawdz czy nie masz wybulonych kondensatorow na plycie, to czesty przypadek
w plytach na socket A a szczegolnie plyt ECS oraz Soltek. Pozniej sprawdz
zasilacz podmieniajac na inny sprawny jak nie pomoze to poodlaczaj wszystkie
napedy i wyjmij karty za wyjatkiem grafiki i wlacz jak to nie pomoze to
jeszcze zamontuj inna sprawna grafike i sprawdz jeszcze moduly pamieci
podmien. Jak to nie pomoze to z inna plyta sprawdz lub procesorem tylko nie
ukrusz rdzenia procesora. Ale ja stawiam na wybulone kondensatory lub
uszkodzone mosfety na plycie glownej. Jeszcze na poczatku zresetuj bios
zworka dla pewnosci.

Pozdrawiam
Mirek