Re: Jaki komputer kupić?

Autor: Bat'on <bat_at_qazeta.pl>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 15:24:25 MET

Księżniczka Telimena (gsk) pisze:
> Muszę wymienić komputer i mam pytanie. Głównie używam komputera do
> zgrywania video przez Pinaccle Studio

Przydały by się ze 2 dyski, im większa pojemność tym lepiej.
Może raid na płycie głównej.

> i do obróbki zdjęć, Skype i ogólnie do internetu.

To będzie działało na każdym nowym komputerze. Chyba że zdjęcia mają
być drukowane na bilbordach... ;-)

> Wkrótce córka może będzie chciała korzystać z gier i jakichś zabaw.

Kiedy to jest wkrótce i w jakie gry może chcieć grać? W Wiedzmina czy
w pasjansa?

> Polecono mi komputer z 300GB i żebym kupiła z jednym dyskiem, a nie
> dwoma po 150 GB.

A to dziwne. Fakt, wolałbym chyba dwa dyski po 320 GB niż dwa po 160 :-)
Ale chyba 2 będą lepszym rozwiązaniem. O ile cię stać na dodatkowe 250zł

> Co jeszcze jest ważne, jaki procesor?

Dobry. Taki który będzie kosztował około 600 zł. ;-) Intel Core 2 Duo
(np. INTEL Core2 Duo 2,66GHz E6750 LGA775 4MB BOX za 640zł) albo AMD
Athlon 64 X2 (np. AMD Athlon64 X2 6000+ AM2 2MB BOX za 530zł)

Generalnie Intel jest (aktualnie) trochę wydajniejszy ale też trochę
droższy.

Do tego 2GB pamięci (na razie wystarczy, potem można dodać kolejne 2)

Nie zapomnij kupić systemu operacyjnego :-) - około 300zł - i zdecyduj
czy ma być 64 bitowy czy nie (jeśli będziesz kiedyś miała 4GB pamięci,
potrzebujesz 64 bitowego systemu)

Karta graficzna to osobna historia, tu w zależności od wydajności jaką
ma mieć w grach, może kosztować od 150zł (np. ATI HD2400PRO) do ponad
dwóch tysięcy złotych (GF8800GTX ULTRA 768MB). Rozsądek każe kupić coś
za około 400 zł - chyba że grać zaczniesz np za dwa lata - wtedy lepiej
teraz kupić kartę za 150zł i za dwa lata nową za 400zł (będzie to ta,
która teraz kosztuje ponad tysiąć złotych)

> jaka firma?
Raczej bez znaczenia jeśli chodzi o wydajność. Porównaj cenę i warunki
gwarancji.

> Wiem, że HP to buble przynajmniej nasze dwa laptopy siadły po roku
> użytkowania :(

NC. :-)

> ja będę kupowała ten komputer tylko znajomy, prosił tylko żebym określiła
> parametry, a ja się na tym nie znam :(

> Jeśli ktoś byłby miły i pomógł...
> Najlepiej, żeby cena też była rozsądna ;)

Zamawiałem dziś komputer dla grafika, wyszło okolo 2900zł:

INTEL Core2 Duo 2,66GHz E6750, Asus P5KR, 2GB pamięci, 2 dyski 320GB,
obudowa Chieftec, karta graficzna ATI HD2400PRO, Vista 64 Business,
nagrywarka DVD, klawiatura i mysz.

Pozdrawiam,

Bat'on