Re: Ostrzeżenie(wyłaczajcie kompa z sieci)

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 04 Nov 2007 - 15:13:53 MET

ARO <not.for@ll.net> wrote:

> komputerowy (komp+ monitor+glosniki aktywne+ups) lecz zwyczajnie podlaczony

Z tego zestawu to monitor w suspend ok. 2 W (to można wyczytać w
instrukcji), UPS pewnie z 5-10 W, a głośniki zależnie od wzmacniacza.

> do sieci żre na pusto okolo 25W/h - tyle co mala lampka biurkowa.

Co to jest W/h?

> to w ciagu doby zezarl by tyle energii:
> 25W/h * 24h = 600W
> a w ciagu miesiaca:
> 25W/h * 24h * 30 = 18 000 W

I gdzie tu napisałeś zeżartą energię? Ją się podaje w kWh.
A 18 kWh to koszt poniżej 10 zł, to mało kogo przekonuje.

Ja natomiast w BIOS-ie mam ustawione Power: always on i komputer włączam
listwą, do której mam też wpięty monitor. Nie wiem na ile zdrowe dla
monitora jest takie wyłączanie go, ale jeszcze żadnego nie zepsułem.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/