Re: z cyklu na ch** mi lcd

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 15:40:18 MET

> Jak pisałem wcześniej: 3-4 lata temu za 19" crt dałem ~1300. Jest wyraźnie
> lepszy niż te crt, które używałem wówczas w robocie, więc zły nie jest.
> Ile
> dzisiaj kosztuje 19" LCD w +-analogicznej jakości? Wspominałeś coś o
> ~1700? ;P Czy wydaje mi się, że "przy okazji" "uczciwi" producenci
> podnieśli cenę danego standardu jakości?... :P

3-4 lata temu CRT to były niedobitki, koniec produkcji z dużymi defektami,
niską powtarzalnością. W czasach kiedy były rzeczywiście dobre, monitor nie
będący masówką, np 19" Sony G400-G420, Mitsubishi Diamond Pro 930,
kosztowały 1900-2400 zł, zależnie od roku. Oferowane były mniej więcej w
latach 1998-2002. Nie muszę się chyba powtarzać, że dzisiejsze dobrej
jakości 19" LCD spoza klasy masowej kosztują podobnie. Analogia jest również
w klasie monitorów profesjoanlnych. Czas wysokich cen nowości-LCD mamy dawno
za sobą. To nie jest rok 1994 kiedy za 15" LCD trzeba było płacić 14 tys zł.

Co do jakości, wszystko zależy od zastosowania i przykładanej wagi do zalet
i wad. Tak samo jak CRT miał wady, tak i LCD ma wady, tylko inne. Faktem, że
tanie LCD mają bardzo duże wady obrazu, większe niż analogiczny tani CRT,
jednak współczesny przyzwoity LCD, daje jakościowo znacznie lepszy obraz niż
wyeksploatowane kilkuletnie CRT. Porównywanie jest zwykłym nieporozumieniem
i zachęcam każdego, zainteresowanego CRT po 400 zł do naocznego sprawdzenia.
Wówczas może się okazać, że to co się traci jest nie do zaakceptowania.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!