Re: Jak to jest? Odstajemy od świata ze sprzętem?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 16:35:33 MET

Bernard <bernard@earth.net> wrote:

> Ja bym się nawet nie zastanawiał. Jaki procent użytkowników rzeczywiście
> potrzebuje obecnie czegoś więcej niż grafiki zintegrowanej na płycie
> głównej, a jaki procent kupuje komputery z kartą graficzną "luzem"?
> Strzelałbym, że odpowiednio 10% i 90%.

            Nie przesadzalby. Wiekszosc ludzi na poczatku (albo i pozniej)
kontaktu z pecetami na nich gra, czasami nawet czesto. W spumie (prawie)
kazdy przez to przechodzi a kupowanie specjalnie konsoli patrzac na ceny
samej konsoli, gier na nie (x2 na PC) powoduje ze bardziej oplaca sie
dolozyc do pecata grafike, bo CPU od dawna wystarczaja (silniki gier to
bylo jedno z pierwszych powszechnych zastosowan dwu i wiecej rdzeni).
Niestety jest tak, ze nawet jak czas poswiecony na gry to <5% to bez
grafiki na PCI-E/AGP sie nie da (nawet strategie turowe sa teraz w 3D,
szkoda ze nie robi sie juz praktycznie takich gier jak SupremeRuler 2010).
Wideo HD w 1080p tez robi swoje - nawet slaba, ale oddzielna karta
graficzna w komputerze innym niz wylacznie do zastosowan biurowych/
programowania itp. jest potrzebna.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl