Re: ATA, SATA, 2 dyski i DVD - problemik....

Autor: Dawid <freemanek_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 09:35:14 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> Magia.

Dobre :). Rozumiem, że to przez nadmiat Harry'ego Potter'a?? :P

> I jeżeli możesz się ugadać ze sklepem to najlepiej po prostu
> wymień dysk na SATA.

nie wiem czy da radę, tym bardziej, ze dysk jest już podłączony
i sformatowany

> Są przejściówki z ATA na SATA, ale to też dodatkowy koszt
> i problemy. A karta z ATA wcale nie jest również dobrym
> rozwiązaniem (sterowniki, czasem problemy ze startem
> systemu, często nie obsługuje urządzeń ATAPI).

Dysk z systemem miałbym podpięty normalnie do płyty a do kontrolera
podpiąłbym bym dysk z muzą i filmami.

> A to dlaczego?

Jakoś takie mam wrażenie, że to nie działa tak jak powino, że mogą być z tym
problemy przy odzyskiwaniu danych (chociaż to chyba prędzej RAID), że to
wcale szybsze nie jest gorzej działa, że trzeba w Biosie grzebać, żeby
normalnie podłączyći żeby działało. Wzięlo to się pewnie z tego, że mój
sąsiad kiedyś kupił właśnie dysk na SATA (jak tylko zaczęły się pojawiać) i
miał tyle problemów co on z tym miał to po prostu głowa boli... możę tak było
kiedyś a teraz jest nlepiej.. nie wiem.. Trauma na pewno pozostała :P