Re: ATA, SATA, 2 dyski i DVD - problemik....

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 05 Nov 2007 - 11:18:34 MET

Dawid pisze:

> Dobre :). Rozumiem, że to przez nadmiat Harry'ego Potter'a?? :P

Nie, to po prostu odpowiedź na pytanie typu "mam dwa
małe garaże i trzy samochody, czy może jednak da się
wstawić wszystkie samochody do tych garaży".

> nie wiem czy da radę, tym bardziej, ze dysk jest już podłączony
> i sformatowany

Sklepowi to nie powinno nic przeszkadzać. Jedyny problem
ewentualnie masz Ty -- ze skopiowaniem danych w jakiś
sposób, żeby móc oddać dysk a potem wgrać dane na nowy.

> Jakoś takie mam wrażenie, że to nie działa tak jak powino, że mogą być z tym
> problemy przy odzyskiwaniu danych (chociaż to chyba prędzej RAID), że to

Komputery nie działają na wrażenia.

Dysk ATA też może działać źle, jak się zastosuje badziewny
kabel, marny zasilacz albo coś innego spieprzy. Liczą się
głównie umiejętności składającego i jakość sprzętu, a nie
technologia i wrażenia.

> wcale szybsze nie jest gorzej działa, że trzeba w Biosie grzebać, żeby

Szybsze na pewno nie jest, nikt tego nie twierdził (poza
producentami i handlowcami, ale ich wiadomo, że nie należy
słuchać).

> normalnie podłączyći żeby działało. Wzięlo to się pewnie z tego, że mój

Nie trzeba nic grzebać.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |