Re: Jaka plyta pod AMD Athlon XP 2100

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 01 Nov 2007 - 21:18:15 MET

Dnia 1.11.2007, Michal Bien napisał(a):

> Skoro pamiec jest typu DDR to nic gorszego/starszego po prostu sie
> nie da.

Dokładnie dlatego takaż była moja rada.

> Chcesz mu zrobic krzywde polecajac nieslawnego ECSa K7S5A? Co on Ci
> zlego zrobil?

Zacytuję: "że o ECS K7S5A nie wspomnę. ;D" z akcentem na ";D".
Poza tym to wcale nie jest taki zły sprzęt. A że swego czasu bardzo
popularny (ze względu na cenę) to i często słychać było o problemach.

> Na dzis majac CPU i pamiec DDR nie ma co sie zastanawiac
> i brac plyte tylko i wylacznie na nForce2, najlepiej w wersji ultra 400 (na
> przyszlosc). Ceny sa smieszne - z miesiac temu odstapilem koledze swojego
> Epoxa 8RDA3I ver 3. na wspomnianym nForce2 Ultra za cale 50 zl wiec nie
> widze sensu przy takich cenach bawic sie w wynalazki w stylu ECS K7S5A.

50zł a 5-10zł za płytę "dla siostry", która różnicy nie zauważy to IMO
wystarczający powód by darować sobie nForce.
BTW. Za 20zł udało mi się raz kupić ECS na nForce, co nie zmienia faktu,
że IMO to i tak wydatek zbyteczny. ;D

> No i warto dokupic dobry cooler z miedzianym rdzeniem, bo Palomino
> 2100 to grzalka nieprzecietna - szkoda ze to nie Thbread B0 - pewnie nawet
> z zablokowanym mnoznikiem poszedlby na 166 MHz FSB.

No i warto jeszcze... i tak można w nieskończoność. ;D
Nie ma sensu inwestować w kompa, który ma służyć do wymienionych wcześniej
celów. IMO wystarczy najtańsza płyta jaką znajdzie, byle obsługiwała DDR
i z takich właśnie IMO np. jakiś Shuttle* na VIA byłby świetny.

* Żeby nie być gołosłownym od razu słówko wyjaśnienia dlaczego. Jakościowo
były dobre i przede wszystkim dość długo wychodziły nowe BIOSy.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/