Re: WinRAR - Dziwne zachowanie na C2D

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 01 Nov 2007 - 15:32:48 MET

pwil <pwil@kgb.pl.niedziala> wrote:

> Odpalam WinRAR-a, włączam test stabilności/wydajności i pokazuje
> ~800kB/s. Task Manager pokazuje 100% obciążenia, z tym, że jeden z
> wykresów historii obciążenia CPU pokazuje 'czas kernela' {czerwona
> linia} stale tak w okolicach 40%. Gdy włączę koligację na jeden z
> rdzeni, następnie przełączę na drugi z rdzeni, a w końcu spowrotem na
> obydwa, wydajność testu rośnie w okolice 1150kB/s i 'czas kernela'
> {czerwona linia} bliski zeru.. Dziwne..

            Nawet jesli obciazony jest jeden rdzen to co tak slabo? 800-1150 kB/s
przy kompresji nawet przy 1 rdzeniu to malo. U mnie na 7zip przy X2 3800+
@2500 MHz benchmark pokazuje ~2600 kB/s przy kompresji.
Jesli chodzi o winrara to ostatni na jaki mam licencje to 4.51, a ten jest
juz dosc stary i nie zoptamylizowany pod SMP - to widac - jeden rdzen w
benchmarku obciazony jest na ~70%, drugi ~7%. SMP jest AFAIK od 4.60 ale
wiecej za ten program nie mam zamiaru placic skoro jest 7zip. Zreszta to
nieszczescie ze wpisano go do rozporzadzenie Rady Ministrow w sprawie
minimalnych wymagan dla systemow teleinformatycznych format RAR jako
dopuszczalny typ kompresji - platne, czesciowo tylko udokumentowane
rozwiazanie jednej firmy.

> Jak to wyjaśnić? Jakaś optymalizacja pod aplikacje jednowątkowe, coby
> aplikacje nie przełączały się pomiędzy rdzeniami, czy co... Z tego co
> pamiętam, to dawniej też miałem podobnie, ale

            Sprawdz switche - moze masz w systemie ze starych czasow ustawiona
zmienna wymuszajaca prace winrara z optymalizacja na 1 rdzen, albo zle
wykrywa CPU jako nie 2-rdzeniowy. Z tym roznie bywa - u mnie np: taki
mplayer przy domyslnym wykrywaniu CPU uparcie nie znajdowal na Athlonie64
X2 SSE2. Po wymuszeniu tych instrukcji przelacznikiem (recznie) wydajnosc
w trailerach HD wzrosla prawie 2x patrzac po obciazeniu CPU.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl