Re: [NTG] Petycja

Autor: TomekO <niemam_at_o2.pl>
Data: Wed 31 Oct 2007 - 20:42:58 MET

> T艂umaczysz to na zasadzie: wsiadamy do takiej tuby ze skrzyd艂ami i
> lecimy. Ale ja prosz臋 o dok艂adn膮 zasad臋 dzia艂ania samolotu.

Ja tylko teoretyzuje bo raczej tego systemu nie b臋d臋 projektowa艂

> Je艣li *szyfrujesz* i kto艣 ma to odczyta膰, to znaczy 偶e u偶ywasz klucza
> publicznego PKW - zatem ka偶da osoba na tej planecie b臋dzie mog艂a
> podstawi膰 sw贸j plik.
> Czy mo偶e mia艂e艣 na my艣li _sygnujemy_ plik (w艂asnym kluczem prywatnym)?
> To wtedy istnieje powi膮zanie g艂osu i sygnatariusza, zatem z艂amana jest
> zasada niejawno艣ci.

Po pobraniu pliku ka偶dy b臋dzie m贸g艂 go wyedytowa膰 i zablokowa膰 ale ka偶da
uprawniona osoba mo偶e pobra膰 tylko jeden na podstawie uzyskanego dost臋pu
podpisem elektronicznym - jest pole do nadu偶y膰 ale obecnie te偶 istnieje,
p艂ace za g艂os je偶eli kto艣 mi zrobi zdj臋cie np. kom贸rk膮 karty do
g艂osowania z moim nazwiskiem etc.P贸藕niej nikt nie b臋dzie m贸g艂 nic zmieni膰
w zablokowanym pliku tylko odczyta膰 co tam jest zapisane (na kogo zosta艂
oddany g艂os, informacje niezb臋dne do jednoznacznego uwierzytelnienia sk膮d
pochodzi plik - czy zosta艂 wydany przez PKW w prawid艂owy spos贸b ).