Re: OC czyli podkrecanie sprzetu - jakies rady?

Autor: Marcin P. <lelec_at_op.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 12:06:31 MET

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:fg4aco$d8r$1@news2.task.gda.pl...
> witam
>
> mam pytanie, moze znajdzie sie tu kto pare slow podpowie i doda otuchy :)
> troche juz poczytalem i zrobilem, ale zastanawiam sie co w tej konfiruracji
> mozna jeszcze bezpiecznie zrobic
>
> pacjent:
> plyta - asus p5kc
> procek - intel e4300 box
> ram - 2x1g ocz urban elite 800mhz
> grafika - gf8600gt galaxy 600/1600 z coolermasterem

Grafika nie-za-bogata, wyższe stany strefy niskiej. Plusem DX10, więc testuj sprzęt w tym kierunku,
wydajność proporcjonalna do ceny (~400 zł ?).

Ja ostatnio brałem sprzęt z tańszą grafiką (GF 7300 GT, ~200 zł), ale nie do gier, tylko do pracy,
nie używam Visty.

> co juz zrobilem, w biose wszystko ustawione na auto tylko fsb procka na 333mhz i
> cpu voltage na 1,45v ci daje stabilna prace w okolicach 3ghz

> generalnei z takimi ustawieniami zyskalem wg 3dmarka wzrost wynku o niecale 20%

No bo 3Dmark mierzy wydajność graficzną, na którą CPU ma niewielki wpływ (ale oczywiście ma).
Używaj 3DMarka 2006.

Generalnie, to i tak zyskałeś na komforice pracy sporo. 3 Ghz przy dwóch rdzeniach to ogólnie niezła sprawa :).

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB, 21' PVA