Re: czy warto kupić używany sprzęt?

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 09:41:09 MET

Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

> I tutaj mylisz się. Używasz w danej chwili jednego.

Za 'daną chwilę' uważasz kilkadziesiąt milisekund? Czyli co te
kilkadziesiąt milisekund powinno następywać przeswapowanie programów?
Pukaj się w łeb choćby co 100 ms i postaraj się w międzyczasie
rozmasowywać.

> No właśnie wie. To znaczy -- niby nie zna Twoich myśli, ale pośrednicząc
> pomiędzy Tobą i komputerem, zna na czas Twoje zamiary.

ROTFL

Zna czynności, które ja JUŻ wykonałem - np. polecenie wykonania
konkretnego programu. W tym momencie jest już za późno, żeby coś
odswapowywać z wyprzedzeniem, o którym mówiłeś.

> Niestety 'pamięć wirtualna' ma to do siebie, że krzyż nie boli itd.

Jasne, dysk się nie grzeje ani nie zużywa, a już z pewnością pod
dużym obciążeniem niezależnie od schedulera I/O nie podaje danych w
ślimaczym tempie.

> Niby jest możliwość bezpośredniego adresowania, ale na co dzień
> adresujesz pośrednio. :)

A jajko gotuje się 2 minuty.
Po raz kolejny argumentujesz swoje tezy faktami niezwiązanymi z tematem.

> I tutaj trzeba zakończyć te wywody. Od 80286 CPU wspomaga SWAPowanie.

Jak się nazywa ten mechanizm?

> Sam zaś mechanizm takiej wirtualnej pamięci pochodzi z dużych komputerów
> i z lat minionych, gdy myślenie było w cenie. Ani Linuks, ani Windows tego
> nie wymyślił.

A TPSA nie wymyśliła telefonu. Co to ma do rzeczy, kto wymyślił?

> Nie może. DOS może. :) Ale (jak już pisałem) DOS nie pracuje
> w protected mode -- w trybie chronionym.

No to może odpisz na moje pozostałe posty i powiedz w końcu, gdzie jest
ten swap jak nie ma w komputerze żadnego napędu z możliwością zapisu.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/