Re: czy warto kupić używany sprzęt?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 22:56:32 MET

"gotar" slrnfi9rio.49o.gotar-poczta@pepin.polanet.pl

> Fajnie sobie piszesz o samochodach, talerzach, kiblach i innych
> bzdurach, ale może przyjmij do wiadomości przedstawione już fakty.

O sedesach. :)

> Ale programów używam kilku jednocześnie.

I tutaj mylisz się. Używasz w danej chwili jednego.

> System NIGDY nie wie, na co za chwilę mi się ubzdura przełączyć.

No właśnie wie. To znaczy -- niby nie zna Twoich myśli, ale pośrednicząc
pomiędzy Tobą i komputerem, zna na czas Twoje zamiary.

> Aha, fajnie. Ale taki cwany swap nie istnieje. Poza tym od częstego
> przerzucania rozbolałby go krzyż, miałby odciski, a opony by się
> wypaczyły.

Opony tak.

Niestety 'pamięć wirtualna' ma to do siebie, że krzyż nie boli itd.
Niby jest możliwość bezpośredniego adresowania, ale na co dzień
adresujesz pośrednio. :)

> Doucz się.

I tutaj trzeba zakończyć te wywody. Od 80286 CPU wspomaga SWAPowanie.
Sam zaś mechanizm takiej wirtualnej pamięci pochodzi z dużych komputerów
i z lat minionych, gdy myślenie było w cenie. Ani Linuks, ani Windows tego
nie wymyślił.

> W sensie takim, że może go wyłączyć i nie używać. Tak.

Nie może. DOS może. :) Ale (jak już pisałem) DOS nie pracuje
w protected mode -- w trybie chronionym.

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'