Re: Q6600 i OC - jakieś doświadczenia?

Autor: Marcin P. <lelec_at_op.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 08:09:37 MET

> Użytkownik "Marcin P." <lelec@op.pl> napisał w wiadomości news:ffpoc6$t99$1@pippin.nask.net.pl...
> Witam.

> Stoi obok biurka nowy Q6600 + Asus P5K + 2x 1024 MB Twinmos 800 MHz.
[...]
>No to mówie, nie bede sie wysilał, niech się sam kręci. Zainstalowałem Asus AI (czy jakoś tak)
> i klikam po opcjach - myślałem, że to nie tak będzie wyglądać,
> że system sam sobie znajdzie optymalne ustawienia OC, a on po przestawieniu jakichś pierdół
> restartuje się i zwykle: OC failed...

Sam sobie odpowiadam.
Jakby ktoś miał podobny problem - napiszę co i jak, zwłaszcza, że to prosta robota.

CPU Q6600, stepping G0 (najlepszy). Chłodzenie boxowe. Grafika Asus GF 7300 GT bez wiatraka. Sam radiator.
Wyzerowałem wszystkie ustawienia do domyślnych w Biosie. Wyłączyłem wszelkie
wspomagacze w windzie (ASUS AI itp.)
W biosie przestawiłem Vcore CPU na 1.3 V (na pudełku od CPU jet max 1,35,
w specyfikacji CPU na stronie intela bodajże 1,5V.)
FSB z 266 poszło na 300 MHz. Taktowanie pamięci na 400 (800) MHz na sztywno.

Odpalam kompa - stabilnie. 2700 MHz. Pokilowałem go troszkę różnymi wynalazkami - jest spoko.
Więc lecę do biosu i przestawiam FSB na 333 MHz. Może się uda?
Odpalam windę - 3.0 GHz i stabilnie! O w misia -chodzi!
No to standardowo - podmęczyłem kompa.
Ogólnie:
Temperatury:
Przy 2.4 GHz - bez stresu - 29 st. C
Przy 3.0 GHz - bez stresu - 38 st. C
Przy 3.0 GHz - w stresie - 48 st. C

Jak dam radę, to zrobię parę benchmarków.

> Moje nieskromne założenia? Stabilna praca przy 3 GHz. Taki profil bym chętnie
> sobie zapisał w biosie (niby jest taka możliwość... ) - jako wyczynowy :).

Cel osiągnięty.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin