Re: Epox 8rda+, v1.1 - jaki maksymalny procesor?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 00:52:40 MET DST

mp0011@gmail.com pisze:
> Dziwna sprawa - kupiem do tej płyty Athlona Mobile 2600 (barton) który
> - z tego co wiem - powinien chodzić na ustawieniach 15 x 133 =
> 2000MHz. Niestety, po włozeniu i ustawieniu ręcznym płyta restartuje
> się 3 razy i powraca do ustawień 6x100 = 600MHz. W ogóle nie mogę
> ustawić żadnego mnożnika powyżej 12...
> Żeby procesor chodził z nominalną prędkością, muszę ustawiać 12 x 166
> = 2000 MHz.
I tak zrób :) Albo nawet więcej, jak pamięci ci wyrobią, np 10x200
Niestety procesory mobilne mają inaczej mnożniki kodowane bitowo, a ta
płyta obsługuje zmianę mnożnika tylko 4bitowo. Sam walczyłem z mobile
2800+ na niej, albo trzeba zrobić drut-moda, by przestawić dodatkowy bit
w mnożniku, albo przyzwyczaić się. Próbuj ;)
Realnie nie powinny działać ci mnożniki powyżej 12.5x (12.5 powinno
jeszcze działać), oraz x3 i x4 (jeśli płyta umożliwia takie ustawienie).
Stosując drut-mod na mostek L6-4pin można uzyskać takie efekty:
x13 <=> x5
x13.5 <=> x5.5
x14 <=> x6
x15 <=> x7