Re: glośny komp

Autor: Tommygun <pepeshbeztego_at_poczta.fm>
Data: Sat 27 Oct 2007 - 21:04:36 MET DST

Max pisze:
> Witam, mam kompa Athlon 2600, 1GB RAM, Radeon 9350, 80GB, XP, na
> najtanszej obudowie Codegen 350W. Pracuje b. glosno, wrecz buczy i wpada
> w wibracje...
> Mam zamiar przeznaczyc go dla dziecka (ja mam nowego lapka) i chce
> zmodernizowac pod wzgledem halasu stąd kilka pytań:
> 1. Czy zmiana samego zasilacza na np. Fortron 350W pomoze?
> 2. Czy jest konieczna jest rowneiz zmiana obudowy, bo ta moze przenosic
> wibracje?
> 3. Czy chlodzenie wewnątrz, witraki itp, tez tzreba bedzie zmienic?
> [...]

Proponuje sprobowac czegos takiego: odlacz dysk od zasilania, zamknij
obudowe i wlacz kompa, oczywiscie sie nie odpali ale bedziesz mogl sie
przekonac ze to dysk twardy wprowadza obudowe w wibracje. Wiatraki
zazwyczaj tylko szumia i zadko sie zdarza zeby byli niewywazone, ale
jesli sie zdarzy ze po odlaczeniu dysku nadala bedziesz slyszal buczenie
  to wtedy szukaj przyczyny w wiatrakach.
Pisze to z wlasnego doswiadczenia, juz 2 takie dyski mialem, np teraz w
obudowie chiefteca mam 3 dyski: 2x wd i 1 seagate, buczy jak cholera ale
jak odlacze seagatea to robi sie bloga cisza i slycha leciutki szum 8
wiatrakow w wiekszosci podlaczonych na 5V.

Pozdro
Tomek