OT: Re: czy warto kupić używany sprzęt?

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sat 27 Oct 2007 - 19:08:07 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

> Ja miałem 192 MiB pod WXP przez kilka lat i nie odczuwałem niedostatku,
> a był czas, że zadawalałem się WXP ze 128 MiB. Ina sprawa, że pięć lat

Niedostatecznie to napisałem - ten komputer się uruchamiał 10 minut (a
na trayu był tylko antywirus), firefoksa uruchamiał 5, wyłączał się 5,
praca na 2 programach jednocześnie była wręcz niemożliwa. To był XP
Home, w procesach nie widziałem jakichś dziwnych rzeczy, ten antywirus i
jeszcze Avast nie znalazły nic podejrzanego (co od razu mi się wydało
pewnikiem). Jak już ten FF się uruchomił, to działał.
Wykorzystanie pliku stronicowania - 200 MB, czyli brak RAM-u. Nie widuję
windowsów często, więc nie wiem nawet, co tam można powyłączać, żeby
pamięci zaoszczędzić, jedyne co mi przyszło do głowy to wywalenie tapety ;)

> Jeśli mi czegoś brakuje -- to priorytetowania dostępu do dysku.
> Czasami jakiś program pracujący w tle znienacka przysysa się do
> HDD i trzyma wszystko na sekundę, a ta sekunda zdaje się trwać

No i tu pod Linuksem można sobie kilka schedulerów I/O wybrać:)

Zrobił się lekki off-topic, więc gdyby ktoś miał na szybko jakiegoś
linka, co można w XP wyłączyć bez poczyniania większych szkód w systemie
(domyślam się, że nie antywirusa;>), to jeszcze poproszę i w wolnej
chwili podskoczę do właścicielki i jej usprawnię nieco pracę, a jak nie
to kończmy, zanim nas na jakiś os.w* albo advocacy wywalą;)

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/