Re: wspomaganie h264 najtaniej

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 13:49:10 MET DST

Tomasz Bątor <mis@koralgol.pl> wrote:

> Chcesz powiedzieć, że wymyślono dekodowanie wykorzystujące 2 rdzenie?
> Jak to włączyć w MPlayerze?

            Nie wiem czy dekodowanie, ale na pewno obsluga dzwieku, rozszerzanie
2ch->5.1 ch, czesc filtrow wideo jest przerzucanych na drugi rdzen - oba
obciazone sa prawie rowno, drugi jedynie o 2-5 % mniej. Korzystam ze
wspomnianego MPlayer UI.2007-10-10.Full-Package (bardzo rzadko z recznie
pobranego ze strony tworcy mplayera i kodekow wrzuconych do innego katalogu
bo raz na 20 zdarzy sie trailer, ktory tnie sie na jednym mimo znikomego
obciazenia CPU, a na normalnym mpleyerze jest OK) z recznie wymuszona
obsluga MMX, SSE i SSE2, bo normalnie mplayer z autodetekcja CPU dla A64
wlacza falgi dla MMX, MMX2, AMD3dnow, AMD3dnow2 a nie ustawia dla SSe i
SSE2 przez co obciazenie na tym samym trailerze jest nawet ponad 2 razy
wieksze i siega ponad 60 % podczas gdy z wymuszonym SSE i SSE2 waha sie w
przedziale 12-25% srednio dla obu rdzeni przy A64 X2 S939 2500 MHz, czyli
~4800+

> Wogóle dziwne te wyniki. Aby móc dekodować 1080p muszę ustawić w
> MPlayerze jak najsłabsze filtry postprocessingowe żeby wogóle móc coś
> oglądać na X2 3800+.

            jw - podalem jak to wyglada. Przy typowym mplayerze (nie ustawionym)
jest to 40-65% srednio dla obu rdzeni. A co postprocessingu - po co Ci on
do 1080p? Robisz deblock i dering na trailerach 1080p? Ja tam uzywam
praktycznie tylko filtrow audio - normalizacja, rozszerzenie bazy stereo
albo przekowowanie 2ch->5.1ch.

> FFDShow pomimo powyłączania wszystkiego co się da, i tak nie ruszy 1080p
> (znaczy ruszyć ruszy, ale oglądać się tego nie da)

            Sam FFDShow i playery go wykorzystujace jak media player classic jest
kiepsko zoptymalizowany dla H.264 i tez mi sie cial przy bardziej
skomplikowanych 1080p.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl