Re: bezd¼wiêczny PCet

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Fri 12 Oct 2007 - 10:19:30 MET DST

Marcin Narzynski <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> wrote:

> Ca³y ten Ninja za pewnie 150 z³ to pieni±dze w b³oto. Powtórzê, ¿e dobrze
> skonfigurowany BOXOWY wiatrak jest bezszelestny. Po co wiêc p³aciæ za inny?
> Fakt, ¿e w starym procesorze, jakim jest Sempron 2800+, nie na C&Q wiêc si³±
> rzeczy boxowy wiatrak nie ma czasu na spowalnianie obrotów.

Przede wszystkim boksowy wiatrak z S2800+ to badziew, który nie ma
regulacji obrotów. O generowanym ha³asie nie wspomnê, bo zag³usza³
zasilacz+2 dyski.

> Gumowe dystanse do dysków znacz±co os³abiaj± wymianê ciep³a miêdzy dyskiem a
> obudow± (gdy metalowe elementy obu siê stykaj± - wymiana jest du¿a). Mo¿e to
> zagroziæ dyskowi i na przyk³ad skróciæ jego czas bezawaryjnej pracy. Warto
> to tak¿e mieæ na wzglêdzie.

Nie wiem, czy akurat tam opisali, bo wybra³em pierwszego z brzegu linka,
ale akurat to przewodzi ciep³o (a na obrazku widaæ radiatory przecie¿).
Po za³o¿eniu temperatura dysku spad³a o jakie¶ 4 stopnie, np. teraz po
0,5 h od w³±czenia komputera mam: /dev/hda: WDC WD2000JB-32EVA0: 28°C

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/