Re: dziwne problemy z PC - nie mam juz sily

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 10 Oct 2007 - 02:04:02 MET DST

Użytkownik "Paweł" <lovesymbol@interia.pl> napisał w wiadomości
news:fegv6g$35e$1@pepin.polanet.pl...
> Od jakiegos roku borykam sie z pewnym problemem, moj komputer to:
> Celeron 2,4
> 512 MB
> Geforce 5200 FX
> Nie za mocny ale wydaje mi sie ze powinien przynajmniej normalnie dzialacm
> natomiast komputer sie często resetuje przy niezbyt duzym obciazeniu, np
> sciaganie z jakiegos p2p i przegladanie WWW. Nie ma mowy aby pograc w
> jakies gry, np stare IGI 2 ktore ma niewielkie wymagania juz nie pojdzie
> bo komp resetuje sie podczas wczytywania gry. Kumpel ma podobna
> [...]

Pytanie, czy problem jest po stronie sprzetu czy systemu operacyjnego?
sprobuj odpalic jakiegos linuxowego live cd (np. knoppixa) i posurfowac
troche na tym systemie - bedziesz wiedzial, czy problem sprzetowy...
Przy okazji - jesli masz windowsa XP, to masz do dyspozycji podglad zdarzen,
zawsze tam warto zajrzec, poza tym sprawdz, czy ten restart nie nastepuje
przypadkiem po BSOD (niebieskim ekranie) - w tym celu wyczysc pole
automatycznego restartu w przypadku BSODa (moj komputer / wlasciwosci /
zaawansowane / przycisk w sekcji"uruchamianie i odzyskiwanie" /
"automatycznie uruchom ponownie")

Tak proforma napisz jeszcze, czy robiles memtesta, test dysku twardego z
analiza powierzchni, czy na pewno nie masz (i nie miales) wirusow, oraz czy
uruchamiales sfc /scannow (jesli to windows XP)

Pozdrawiam
Michal