Re: P.S. Re: swith czy router?

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Tue 09 Oct 2007 - 20:03:37 MET DST

"gotar" slrnfgnbkk.noi.gotar-poczta@pepin.polanet.pl

> No tak, mój błąd;)

I obaj zademonstrowaliście sposób swego/waszego myślenia bardzo dokładnie/starannie. :)

Czy ja gdziekolwiek pisze o piractwie? Czy ściąganie nowych wersji bezpłatnych
programów (a są one lepiej udokumentowane od płatnych i zazwyczaj w ogóle lepiej
przegotowane pod każdym względem od płatnych) jest piractwem? Czy ściąganie instalek
Linuksa jest piractwem? Czy przeglądanie stron WWW jest piractwem? Co za różnica, czy
dwie osoby przeglądają te strony na jednym komputerze, czy na dwóch? Strony WWW są
keszowane? Niby tak. Ale jaki to ma ilościowy wpływ? Czy ściąganie instalki może
dotyczyć tylko tej sytuacji, gdy instalek potrzebujemy dla komputera podłączonego?
Nie możemy ciągnąć jej komputerem innym niż docelowy? Czy na jednym komputerze nie
mogę mieć kilku kont pocztowych/m@ilowych, kilku osób? Czy jeśli te osoby będą
ciągnęły listy swoimi komputerami, nie jednym/wspólnym, więcej ściągną?

Nie da się ukryć, że większa liczba podpiętych jednocześnie komputerów
przyniesie większe obciążenie danego łącza, ale większe w niewielkim
stopniu, w tak niewielkim, że aż w żadnym.

Natomiast większa liczba ,,podpiętych'' ludzi zwiększa obciążenie. Każdy się czymś
interesuje, więc i każdy coś ciągnie lub nadaje. Czy ciągnąc będę wspólnym komputerem,
czy każdy osobnym -- żadna różnica. I żadna różnica pomiędzy podpięciem jednego mojego
komputera i kilku moich komputerów -- coś ściągnę jednym, więc tego nie ściągnę pozostałymi,
bo i po co?

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'