Re: P.S. Re: swith czy router?

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sun 07 Oct 2007 - 10:54:24 MET DST

"ledres" fe9rc4$vmo$1@opal.icpnet.pl

[..]

> A tu sie akurat mylisz, w regulaminie stoi z tego co pamietam, ze jakby
> chcieli skontrolowac Twoja siec i ich nie wpuscisz to maja prawo Cie
> odlaczyc. Zreszta zawsze maja prawo Cie odlaczyc, mnie kiedys odlaczyli

Co więcej -- każdy ma prawo odłączyć siebie. ;)
U mnie na osiedlu naliczyłem kiedyś 11 sieci/providerów/ISP. :)

Mój nie robi problemów tu opisywanych. Można mieć kilka komputerów,
choć ISP chce o tym wiedzieć. Ja mam jeden podłączony poprzez RJ45,
drugi poprzez USB -- oba do tego samego modemu kablowego. Można też
podłączyć jeden komputer do modemu przez oba (RJ45 i USB) łącza. :)
No i ja stale zapominam :) o powiadomieniu swego providera o drugim
komputerze. :)

> za to, ze napisalem na ich grupie dyskusyjnej ze mam net rozdzielony na
> 5 komputerow - uznali, ze w takim razie niemozliwe zebym nie udostepnial
> poza lokal. Oczywiscie wszystkie mialem legalnie dodane, ale widocznie
> zamiast robic wyszukiwanie na bazie danych i wylapywac tych, co maja
> duzo dodanych, to wola przeczesywac grupy dyskusyjne. Pozniej musialem
> podpisywac oswiadczenie, ze wszystkie komputery sa w lokalu i mnie
> podlaczyli z powrotem.

Szeptel (teraz nazywa się inaczej) nawet zachęcał do dzielenia łącza. :)
Płaciło się za pasmo/transfer i ósz. :)

-=-

Wracając do topickowego pytania -- są chyba jeszcze huby. :)
Na dwa komputery przełącznik to jakby za dużo, choć być może
niska cena przełączników zniechęca do korzystania z hubów.

--
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'