Re: P.S. Re: swith czy router?

Autor: ledres <lost2malp_at_opkropka.pl>
Data: Sun 07 Oct 2007 - 11:09:42 MET DST

JoteR pisze:

> Jest też wymieniona "karta sieciowa, port usb". Przy Twojej interpretacji
> powinieneś zatem płacić za każdą drukarkę z kartą sieciową, którą wepniesz w
> swoją LAN, tudzież każde urządzenie USB typu pendrive, skaner czy drukarkę,
> które podłączasz do "terminala abonenckiego", czyli - jak twierdzisz -
> dowolnego komputera w twojej sieci.

To nie jest moja interpretacja i ja tak nie twierdze, po prostu bylem
ciekaw jakie Ty masz przeslanki do swojej interpretacji, bo jak na razie
to wytlumaczyles to raczej "na chlopski rozum" :P

> Nie jest też powiedziane, że się liczy. "Terminal" to urządzenie widoczne
> dla providera. Przypatrz się np. dorzeczu Wisły - z punktu widzenia Bałtyku
> wpada do niego tylko ona, a nie Bug, Narew czy Pilica, pomimo że zawiera
> wody z tych rzek. Router to taka Wisła ;-)

Nie musisz mi tego tlumaczyc, nie o to mi chodzi, rozumiem co to jest
router.

> Ależ da się, tyle że jest to działanie nielegalne - w polskim prawie nazywa
> się to AFAIR "podłączenie się bez uprawnienia do sieci komputerowej" i jest
> zagrożone karą do 2 lat pozbawienia wolności. Tak więc to nie Ty, tylko Twój
> provider ma powody do obaw, gdyby chciał ci coś "czesać". ;-)

Provider moze ustawiac np. hop count dla pakietow - to nie jest zadne
podlaczenie sie bez uprawnienia, oczywiscie odbiorca moze temu
przeciwdzialac.

Ok, proponuje EOT, bo chyba sie nie dogadamy, Ty prawisz swoje, a ja Cie
doskonale rozumiem ale nie tego chce sie dowiedziec. Najprosciej chyba
bedzie zapytac u providera. Dzieki za odpowiedzi.

pzdr. ledres