Re: domowy "serwer"

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 01 Oct 2007 - 12:44:15 MET DST

Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote:

> Nie bzdura tylko tak dokładnie jest. Twoje zabezpieczenie, z tego co napisałeś,
> polega na tym, że niewielu użytkowników wie jak je obejść.

No i co z tego? Czy przez to, że je obejdą, ukradną mi pieniądze z
portfela? Każdy operator liczy się z tym, że ktoś mu kradnie sygnał. Tak
samo jak wodociągi liczą się z tym, że czasem woda przecieka, a
energetyka, że choćby nie wiem co robili, to będą pajęczarze. Bo taniej
jest takie przypadki ścigać i pozostawić nawet część niewykrytych, niż
zainstalować system całkowicie to uniemożliwiający (np. monitoring
infrastruktury).

> Ja takich rzeczy nie traktuję w kategorii zabezpieczeń.

Czyli samochodu też nie zamykasz, bo jest grupa osób, które z wszystkimi
'zabezpieczeniami' radzą sobie w 3 minuty?

WSZYSTKIE zabezpieczenia są do przejścia, kwestia tylko nakładu pracy. A
absurdem jest, żeby zabezpieczenie było cenniejsze od zabezpieczanego
obiektu.

Gdybym ja chciał korzystać gdzieś z Internetu w ogóle bez wiedzy osób go
dostarczających, to po znalezieniu kabla zajęłoby mi to jakieś 20 minut.
Czy to znaczy, że sieci w ogóle powinny nie być zabezpieczane?

> Biznesowo to jest idiotycznie udostępniając komuś łącze nakładać takie
> ograniczenia.

Zanim skomentuję, to zapytam - jak długo prowadzisz własny biznes? Bo
coś mi się wydaje, że nie jesteś kompetentną osobą do rozmowy o
prowadzeniu firmy.

> OK, ciężko mi to określić. :) Jeżeli musiałbym grubo dopłacać (chociażby 10zł)
> z każdą maszynę z dostępem do sieci, a w domku mam ich 7, to biznesowo mogłoby
> mi się to totalnie nie opłacać.

To świadczy tylko o tym, że dana oferta ma inną grupę docelową (target,
mądre słowo). A gdybyś uważnie czytał, to napisałem - dopłaciłbyś 10 zł
i mógłbyś sobie dzielić na ile tylko chcesz, ale niższą prędkość.

> A tendencje są takie, że ludzie miewają coraz więcej, nie mniej, maszynek
> wpiętych do netu.

Jakie są tendencje to dokładnie wiem. Ludzie mają po 2-3 komputery, ale
nie korzystają z nich jednocześnie.

> Z Neostrady 2Mbps korzystam w promocji.

Jaki upload i ile płacisz?

> Do tego 7 urządzeń podłączonych do IP.
> A jak mi się podoba to daje też urządzeniom znajomych dostęp.

Uwzględnię, tylko podaj cenę.

> Gwarantowane 5 Mb/s? Czy dasz mi 5 Mb/s w sieci lokalnej? :>

W sieci lokalnej to dostaniesz 100 Mb/s. Do tego jakieś 10 Mb/s w
metroethernecie (tak, w miastach takie rzeczy są). A 5 Mb/s zagwarantuję
ci dokładnie tak samo, jak TPSA gwarantuje ci 2 Mb/s w tej neostradzie.
Jak chcesz 5 Mb/s z SLA to 1000 zł (zapytaj ile w TPSA).

Uprzedzając: nie, to nie jest całe łącze sieci i prędkość, którą możesz
osiągnąć tylko 30 lutego o godzinie 25:68, gdy nikt inny nie korzysta.

Ponadto jest znacząca różnica pomiędzy łączem symetrycznym a ADSL-owym
szajsem. Mianowicie jak masz te marne 256 kb/s uploadu, to wysyci to
jedna osoba wysyłając co większego maila. Ten fakt sam w sobie utrudnia
znacząco coś takiego jak podział sygnału.

> Samemu zapcham to łącze do granic możliwości bittorentem.

Takich klientów jest 5%. To też się uwzględnia w kalkulacjach.
A ciekawe, jak twoje pozostałe 6 urządzeń się cieszy, gdy tym
bittorentem wysycasz cały upload?

> Przeszkadza Ci to?

Nie, a czemu miałoby?

> To na chuj mi oferujesz 5 Mb/s?

Wyrażaj się gówniarzu. I niezbyt widzę tutaj powiązanie - oferuję, żebyś
mógł z taką prędkością ściągać i wysłać np. zdjęcia z wakacji.

> Bzudra.

No fajnie - CO bzdura? Zadzwoniłeś i zapytałeś o CIR lub SLA, czy tylko
tak pieprzysz bez sensu?

> To się reguluje akurat zapisem o możliwości udostępniania sygnału w
> obrębie jednego sygnału. Innej sensownej opcji nie ma.

CO się reguluje? Miszczu biznesu, powiem ci: tanie linie lotnicze tym
się różnią od normalnych, że m.in. nie dostaniesz żarcia na pokładzie.
Na takiej samej zasadzie ja ci sprzedam bardzo tanio Internet, ale za
to nie dostaniesz możliwości rozdziału sygnału. Jak chcesz sobie
dzielić, to ja MAM dla ciebie inną ofertę (i tak samo jak chcesz mieć
podawane podczas lotu drinki i obiadek, to korzystasz z innej oferty).

Najbardziej mnie irytują ludzie, którzy za bilet na samolot zapłacą 50
zł, a później mają czelność narzekać, że czekają 2 godziny na samolot,
zgubili bagaż, a w samolocie nawet kibel był płatny.

Jak ktoś chce lecieć samolotem a nie jechać autokarem (5 Mb/s
symetrycznie zamiast 2 Mb/s : 256 kb/s), to albo rezygnuje z drinków (i
nie dzieli łącza na 7 komputerów), albo musi zapłacić trochę więcej.

Chociaż w tym przypadku... za 100 zł dostałbyś u mnie od ręki 2 Mb/s z
możliwością podziału pasma. Z takim samym pełnym uploadem i to bez
żadnej promocji.

Aha - odpowiem jeszcze w twoim stylu: zapis zabraniający udostępniania
sygnału poza lokal jest bezsensowny, bo większość ludzi przecież będzie
umiała wyciągnąć kabel z mieszkania i poprowadzić do sąsiada.

> Ale zapominasz totalnie o fakcie, że uważam udostępnianie netu dla osiedlówki
> za wtórne i nierentowne z mojego punktu widzenia zajęcie.

Ale co kogo obchodzi, co akurat TY uważasz? I gdzie tu widzisz cokolwiek
o osiedlówce? Router bezprzewodowy kosztuje grosze, sądzisz że nikt go
sobie nie postawi na spółę z sąsiadem jednym czy dwoma? I ja mam biegać
i patrzeć, gdzie jest granica jednego lokalu? Mnie to nie obchodzi.

> Płacę jakieś 100zł miesięcznie za łącze

Bueheh. I TY mówisz o 'gównianej ofercie'!?

W jak to nazwałeś 'osiedlówce' (dzisiaj to nie jest 50 komputerów, tylko
5000) w tej cenie dostałbyś 2 Mb/s Internetu, 10 Mb/s metroethernetu i
100 Mb/s LAN-u i mógłbyś sobie podpiąć te 7 urządzeń na jednym IP.

Wracasz z wakacji, chcesz wywołać powiedzmy 300 zdjęć, każde 3 MB, czyli
razem jakieś 900 MB. Jak długo wysyłasz je tą swoją neo? Mając 32 kB/s
upoadu jedno zdjęcie idzie 1,5 minuty, razem jakieś 450 minut - przez te
7,5 godziny musisz wysycać całe łącze i liczyć na to, że nie zerwie się
transmisja - to ty mówiłeś o XXI wieku? ROTFL
Ah, gdybyś nie wiedział - poza prowincją właśnie tak wywołuje się
zdjęcia, wysyłasz zamówienie z neta i odbierasz w punkcie odbitki.

> i szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi. A jeszcze się
> zastanawiać jak to dzielić to bym musiał totalnie oszaleć, za zastanawianie się
> nad innymi rzeczami płacą mi więcej.

No widzisz, a takich rzeźbiarzy jest masa.

> Aktualnie płacę 120zł (łącznie z tel. którego nie używam) za 2 Mb/s i tyle
> właśnie dostaję, dzień i noc.

To znacząco przepłacasz.

> I nie muszę walczyć z żadnymi pryszczatymi adminami,

Halo, puk puk - mamy XXI wiek. Sieci ethernetowe zwane przez ciebie
błędnie 'osiedlówkami' mają BOK-i, całodobowe ekipy techniczne 24/7/365
i helpdeski.

> jak się coś zepsuje to mam gdzie zadzwonić (ostatnio mi sąsiad zalał
> skrzynkę z kablami i TPSA interweniowała w przeciągu 12h).

No jeśli dla ciebie 12-godzinny czas reakcji to powód do dumy, to
gratuluję wyrozumiałości. U mnie klienci po 2 godzinach się
przypominają.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/