Problem z wyrywaniem dysku

Autor: Piotr <no_at_spam.pl>
Data: Wed 26 Sep 2007 - 19:34:30 MET DST

Witam.
Do obecnie posiadanego komputera dołożyłem drugi dysk twardy (Samsung HD
300LD). Sprzęt działa tak jak powinien, do momentu ponownego
uruchomienia. Mianowicie, po restarcie komputer zawiesza się w momencie
wykrywania urządzeń podłączonych do kontrolerów IDE. Zacina się na
napisie "Detecting IDE". Jestem zaskoczony tym problemem, gdyż nie raz
podłączałem dodatkowe dyski do swojego komputera i nigdy nie miałem
takiego kłopotu. Chyba nie jest to wina zbyt słabego zasilacza, gdyż po
włączeniu PC za pomocą przycisku Power dyski są zawsze wykrywane, jednak
mogę się mylić :)
Proszę o pomoc w rozwiązaniu wyżej opisanego kłopotu, gdyż jest on dla
mnie uciążliwy z tego względu, że aby uruchomić drugi system operacyjny,
za każdym razem muszę najpierw wyłączać komputer.

Problem występuje na następującej konfiguracji:
Chieftec 360 302 DF
Abit NF7 v2.0, bios ver. 2.7 (22.11.2004)
Athlon 2800@3200 (na 2800 problem nadal występuje)
2x512MB RAM 400MHz
GF 6600GT
2xHDD Samsung 1614N i HD 300LD)
Lite-ON LTR 52327S i Pioneer DVR-111D
TechniSat DVB-PC TV Star PCI
Creative SB0240 Audigy 2
Przez USB podłączony jest odbiornik klawiatury i myszki Logitech oraz
odbiornik pilota ATI Remote Wonder

--
Pozdrawiam,
Piotr