Re: Problem z wyrywaniem dysku

Autor: jawi <jawiwi_at_gertych.pl>
Data: Wed 26 Sep 2007 - 22:31:49 MET DST

Chyba nie jest to wina zbyt słabego zasilacza, gdyż po
> włączeniu PC za pomocą przycisku Power dyski są zawsze wykrywane, jednak mogę
> się mylić :)
niekoniecznie, uszkodzenie czy jakośc zasilacza nie musi polegać na jego mocy,
czy choćby wydajności prądowej lub nawet stabilności napięć. Mój przypadek, po
włączeniu zasilania dyski nie są prawidlowo rozpoznawane bardzo często, po
restarcie już ok. Problemem okazał się zasilacz. Napięcia mierzone pod
obciążeniem - ok, wydajność prądowa z nawiązkoą - ok. Przyczną lub przyczynami
bo nie dochodziłem już dalej było:
1/ po włączeniu zasilacza napięcia pojawiały się w różnych odstępach czasowych
to milisekundy ale jednak
2/ po włączeniu były wyraźne szpilki widoczne na oscyloskopie, które z czasem
gasły

nie wiem co było przyczyną, nowy zasilacz o 50W słabszy teoretycznie i firmowy
działa już bez problemów, poziomy napięć te same, ale powyższe szpilki itd dużo
mniej wyraziste i działa bez problemów kilka miesięcy, niedawno chcialem dac
znajomemu ten niby uszkodzony zasilacz, z ciekawości podłączyłem u siebie (już
inny dysk) i objaw taki sam, ale u niego ten zasilacz chodzi ok :)