Re: jak są rozliczane pakiety GPRS

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Sun 16 Sep 2007 - 11:00:16 MET DST

Atlantis pisze:
> [...]
> jest taryfikowana i zliczane są wszystkie zużyte pakiety wykorzystane w
> 100% + jeden niewykorzystany, który i tak się liczy jako 0,12 gr.
>
> No właśnie - jaki to okres. Bo teoretycznie może to być nawet minuta i
> gdyby ktoś robił coś nie wysyłającego i nie odbierającego dużo danych
> (jak rozmowa przez GG) właściwie nie byłby w stanie wykorzystać tego
> pakietu w pełni, a de facto połączenie byłoby i tak liczone na czas...
> Domyślam się, że nie jest to minuta, ale w takim razie co jaki czas
> zużyte pakiety są zliczane? Godzina? Doba? Kilka dni?

Okres to od połączenia do rozłączenia, lub do północy danego dnia.

> Próbuję ustalić ile może mnie kosztować używanie symbianowego Jabbera i
> wychodzi mi, że na jednym pakiecie można rozmawiać nawet godzinami za
> grosze, ale nie chciałbym, aby okazało się, że się pomyliłem i takie coś
> będzie mnie kosztowało nagle majątek. ;)

Pamiętaj, że poza tym co TY jawnie wysyłasz/odbierasz cały czas trwa
komunikacja programu z serwerem. Majątku to chyba i tak nie będzie
kosztować, ale narzut komunikacyjny może być spory.

Poza tym to raczej NTG, ale już niech ci będzie :)

--
| Andrea |         http://czerwona-linia.blogspot.com          |
Gigabyte GA-MA69G-S3H, AMD Athlon 64X2 4400+, 2048MB DDR2 PC6400