jak są rozliczane pakiety GPRS

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sun 16 Sep 2007 - 10:37:34 MET DST

Nie wiem czy jest jakaś uniwersalna zasada, czy każdy operator postępuje
inaczej, więc na wszelki wypadek: Plus, abo 25 zł.

W regulaminie na stronie jest napisane, że opłata wynosi 0,12 zł za
każde ROZPOCZĘTE 100 KB dla Internetu i 10 KB dla WAP. No właśnie -
zastanawia mnie to stwierdzenie ROZPOCZĘTE, a nigdzie wyjaśnienia na
stronach znaleźć nie mogę. Przecież rozpoczętym pakietem może być równie
dobrze 5 KB, 10 KB czy 30 KB. ;) Jak się domyślam co jakiś czas opłata
jest taryfikowana i zliczane są wszystkie zużyte pakiety wykorzystane w
100% + jeden niewykorzystany, który i tak się liczy jako 0,12 gr.

No właśnie - jaki to okres. Bo teoretycznie może to być nawet minuta i
gdyby ktoś robił coś nie wysyłającego i nie odbierającego dużo danych
(jak rozmowa przez GG) właściwie nie byłby w stanie wykorzystać tego
pakietu w pełni, a de facto połączenie byłoby i tak liczone na czas...
Domyślam się, że nie jest to minuta, ale w takim razie co jaki czas
zużyte pakiety są zliczane? Godzina? Doba? Kilka dni?

Próbuję ustalić ile może mnie kosztować używanie symbianowego Jabbera i
wychodzi mi, że na jednym pakiecie można rozmawiać nawet godzinami za
grosze, ale nie chciałbym, aby okazało się, że się pomyliłem i takie coś
będzie mnie kosztowało nagle majątek. ;)

Tak więc: nie ma żadnych "ale", "pułapek na użytkownika" itp.? Nie wiem,
może zwyczajnie mam złe skojarzenia z czasów pierwszej komórki na kartę
i połączenia CSD, kiedy chwila nieuwagi i nieumyślne połączenie z WAP
mogło kosztować parę złotych. ;) Czy GPRS w przypadku przesyłania
naprawdę małej ilości danych (wiadomości) faktycznie jest tak tani, jak
się mówi? ;)