Re: Połączenie komputera z telewizorem LCD

Autor: Przemek Budzyński <bat_oczir.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 21:13:05 MET DST

Leszek <leszek47usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Chcę połączyć komputer (karta graficzna Gigabyte 7300 GT) z telewizorem LCD
> ze złączem HDMI.
> Jak wygląda od strony technicznej odtwarzanie filmów na telewizorze LCD? Czy
> trzeba specjalnie skonfigurować sterowniki NVIDII do korzystania z
> telewizora, ustawiać inną rozdzielczość, gdy chcę puścić film z komputera na
> telewizorze LCD? Obecnie do karty graficznej mam podłączony monitor LCD za
> pomocą zwykłego kabla VGA i używam rozdzielczości 1152x864. Gdy podłączyłem
> [...]

generalnie sporo zależy od tego, jaki masz TV LCD i jaka jest jego
rozdzielczość natywna, oraz czy ma funkcję autodopasowania - taką funkcję mają
np Samsungi.

Jeśli np masz rozdzielczość matrycy TV 1366x768, to przy połączeniu kablem
HDMI z przejściówką DVI możesz mieć pewne problemy z dopasowaniem
rozdzielczości i uzyskaniem ładnego, nieobciętego obrazu. Albowiem za pomocą
złącza DVI raczej takiej rozdzielczości nie uzyskasz. Po HDMI przy takiej
matrycy puścisz albo 1280x720 albo skalowane 1920x1280....raczej nie polecam.

Tak naprawdę optymalnym sposbem podłaczenia PC do TV LCD jest cały czas
połączenie VGA-VGA, o ile TV LCD posiada takie wejście. Umożliwia to bowiem
mapowanie pixeli niemal 1:1 (no, prawie, bo można wyświetlić rozdzielczość
1360x768, z obcięciem po 3 piksele z każdej strony). Wadą natomiast takiego
połaczenia jest długośc kabla VGA - przy długości >5 m możesz mieć pogorszenie
jakości obrazu.

Sam mam TV LCD (32 Panas) podłączony do laptopa Toshiby i mam na lapku
rodzielczość natywną TV ___wymuszoną___ Powerstripem - sądzę, że w przypadku
karty nVidii obejdzie się bez PS.