Połączenie komputera z telewizorem LCD

Autor: Leszek <leszek47usunto_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 19:55:48 MET DST

Witam,

Chcę połączyć komputer (karta graficzna Gigabyte 7300 GT) z telewizorem LCD
ze złączem HDMI. Zarówno w instrukcji do karty graficznej, jak i do
telewizora są podane inne metody połączenia komputera z telewizorem, ale
dowiedziałem się od znajomego informatyka, że najlepiej jest połączyć za
pomocą kabla HDMI i przejściówki DVI-HDMI (nie chcę od razu kabla DVI-HDMI,
bo w przyszłości planuję zakup karty ze złączem HDMI).

Jak wygląda od strony technicznej odtwarzanie filmów na telewizorze LCD? Czy
trzeba specjalnie skonfigurować sterowniki NVIDII do korzystania z
telewizora, ustawiać inną rozdzielczość, gdy chcę puścić film z komputera na
telewizorze LCD? Obecnie do karty graficznej mam podłączony monitor LCD za
pomocą zwykłego kabla VGA i używam rozdzielczości 1152x864. Gdy podłączyłem
ten monitor za pomocą kabla DVI ta rozdzielczość i większość innych nie były
dostępne w oknie Właściwości: Ekran. Czy takie problemy mogą występować po
podłączeniu telewizora LCD do karty graficznej za pomocą kabla HDMI i
przejściówki HDMI-DVI?

Chciałbym odwarzać filmy z komputera na telewizorze LCD bez zmieniania
rozdzielczość monitora LCD za każdym razem. Czy jest to możliwe? A może
potrzebuję innej karty graficznej

Pozdrawiam
Leszek