Re: nowy pc - stary dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 07:25:15 MET DST

Dnia Mon, 10 Sep 2007 23:42:47 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

> Sorry. Jest. :)

Oczywiście że jest. Aktywacja jest obowiązkowa.

> Ale i tak nie zmienia to wiele.

Zmienia. Oznacza to, że aktywacja jest nierozerwalnym warunkiem
udzielenia licencji na użytkowanie systemu. Bo Ty nie jesteś
właścicielem systemu OEM, a jedynie jego użytkownikiem.

> Jak mi się system nie chce
> aktywować to dzwonie do MS i ich opierdzielam, po czym wydają mi nowy klucz i
> się aktywuje - czyli w/g nich jest OK (z mojej strony są dokumenty zakupu, więc
> też jest OK).

Jest OK, dopóki nie naruszasz zasad licencjonowania użytkowanego przez
siebie oprogramowania OEM. A faktura VAT nie jest jedynym warunkiem
otrzymania aktywacji.

> I nie uważam aby udało im się wyegzekwować ten zapis. Realna sytuacja - leżaki
> - w magazynie leży kilkanaście zapasowych maszyn, od zakupu nikt ich nie
> aktywował, tak sobie leżą na wymianę. Są nielegalne? W/g licencji - tak,
> praktycznie - są całkowicie legalne.

Ależ skąd. Przecież nigdy nie zostały aktywowane, dlaczego więc miałyby
być nielegalne?

> Ergo: ten zapis jest do olania.

Ciekawe z kim będziesz dyskutował, jeśli Ci jednak aktywacji nie dadzą.
Zapewne otrzymasz równie uprzejmą odpowiedź: "licencja OEM nie zezwala
na wymianę płyty głównej poza sytuacją naprawy gwarancyjnej. Na
przyszłość proszę kupić pełną wersję systemu".
Idź, walcz o swoje prawa. Powodzenia.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/