Re: nowy pc - stary dysk

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 23:44:41 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> Zmiana płyty głównej na inną oznacza w praktyce zmianę sprzętu, a tym
> samym utratę możliwości ponownej aktywacji systemu OEM. To że czasem
> udaje się ten problem obejść (np. przy wsparciu serwisu gwaranta,
> czyli sprzedawcy komputera) nie zmienia istoty licencji OEM.
> Zmiana pozostałych komponentów komputera nie wpływa w żaden sposób na
> proces aktywacji i (nie)legalność systemu. Ograniczenia OEM związane
> są WYŁĄCZNIE z płytą główną.
>
> P.S. Jeśli chcesz pogadać o bredzeniu to odsyłam do działu aktywacji
> MS.

Taki scenariusz: pada płyta głowna, z powodu ch-ki rynku IT kupienie
identycznej nie jest mozliwe po ~2 latach, zostaje ona wymieniona na inną
(inna karta sieciowa, kontroler IDE, podstawka na CPU i samo CPU), ergo wg.
Ciebie licencja na Windows XP OEM jest nieważna. Dla ustalenia uwagi
komputer był składakiem domowej produkcji, a wszystkie elementy są poza
okresem gwarancji. No chciałbym, żeby MS w takim przypadku odmówił mi prawa
do dalszego, legalnego używania kopii mojego Windows XP OEM - spora sumka
odszkodowania gwarantowana.

--
pozdrawiam
      Mikolaj