Re: Streamer

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Sun 09 Sep 2007 - 00:06:15 MET DST

Dnia 9/8/2007 11:26 PM, Użytkownik Waldeusz napisał:
> 20GB patrycje ...to masz prawie 10dni kolejnych dni
> na jakims HD 200GB za ok 200zl ;)

*2, bo chce z kopią. Odpada ;)

> ~30 lat powiadasz ... ;)
> Gwarantuje Ci ze gdybys jednak tak dlugo chcial trzymac te dane
> (a one mimo wszystko chcialy tyle wytrzymac bez uszczerbku )
> to i tak przewalisz je niedlugo na jakis inny nosnik :)

Chce nagrać i zapomnieć. Teraz przegrywam archiwa z cd na dvd nie
dlatego że chce mieć mniej płyt - po prostu musze to jakoś konserwować.
Zostawie to zgniją i tyle bedzie.

> Ja sie mimo wszystko nie nastawiam na dluzsze trzymanie archiwow
> np. zdjecia czy filmy rodzinne dluzej niz 5-10 lat na tym samym nosniku
> bo kto to wie, co do tego czasu wymysla ?
> To tak jakbys mial obecnie archiwum np. na FDD 360kb
> - kto ma jeszcze naped FDD 5" ?? :))
> pewnie niewielu - choc ja mam jeszcze dyskietki 8" pod CPM-em LOL

Narazie martwie sie tym co jest teraz i za rok. Przełomu sie nie spodziewam.

> Akurat DVD to sie "srednio" do tego nadaje wiec checi masz dobre,
> .... zwlaszcza ten tani chlam ktorego coraz wiecej po sklepach

Płyty mam dobre. Ale to nie zmienia faktu że takie 2 lata to max żeb być
w miare pewnym że archiwum w 3 kopiach dozyje.

> Jak masz w miare nowoczesna wypalarke to mozesz zainwestowac w DVD-RAM
> ale w dalszym ciagu IMHO najtanszym, niskoawaryjnym i dosc pewnym zrodlem
> skladowania danych jest HDD,
> - zwlaszcza jak lezy hermetycznie zapakowany na dnie szafy pancernej ;)

Pod warunkiem że nie upadnie nieszczęśliwie ;/

> PS.
> Zerknalem na ceny od ok. 7zl DVD-RAM za 4,7Gb
> przelicz cene 1GB na HDD
> nie wspomne juz o czasie na wykonanie archiwum

No i co by nie było - dyski nie zostały stworzone do trzymania danych na
wieki. Mają być ciche, energooszczędne i szybkie, a nie trwałe.

DVD-RAM odpada z tych samych powodów co płyty DVD. Myslałem o blu-ray,
ale to zbyt nowe żeby sie w to pchac.

No i zostały streamery. Technologia stara, dopracowana, sprawdzić
skuteczność też w zasadzie można, używana do archiwizowania na całym
świecie. Dlaczego by nie skorzystać? Imho nadaje sie idealnie.

--
Pozdrawiam                                    #  | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski (k p a w e l @ o n e t . p l)  #  |  _/| __|\__ \\__ \