Re: Streamer

Autor: Waldeusz <spam_at_nie.cpam>
Data: Sat 08 Sep 2007 - 23:26:36 MET DST

Użytkownik "dziobu" <kpawelXXX@XXXkr.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fbv172$nc2$1@news.onet.pl...
> Dnia 9/8/2007 10:10 PM, Użytkownik Waldeusz napisał:
>
> Teraz jest tak:
> mam kupe danych które zmieniają sie codziennie (np poczta czy dokumenty).
> Tutaj archiwizacji podlega wszystko (~20GB) bo łatwiej mi skopiować cała
> partycje niż wydzielać co sie zmieniło. Tu zostanie arch na dysk.

20GB patrycje ...to masz prawie 10dni kolejnych dni
na jakims HD 200GB za ok 200zl ;)

> Natomiast, co średnio miesiąc, pojawia sie paczka projektów. Schematy,
> oprogramowanie, skany, zdjęcia, itp która zajmuje już coraz więcej.
> Teraz to jest na dysku i na DVD. No niestety dyski już sie kończą (czyt.
> pojemność) dlatego szukam lepszego rozwiązania. Z licznych tekstów
> wyczytałem że trwałość takiego zapisu to ~30 lat. Dysk mi tyle nie da.

~30 lat powiadasz ... ;)
Gwarantuje Ci ze gdybys jednak tak dlugo chcial trzymac te dane
(a one mimo wszystko chcialy tyle wytrzymac bez uszczerbku )
to i tak przewalisz je niedlugo na jakis inny nosnik :)

Ja sie mimo wszystko nie nastawiam na dluzsze trzymanie archiwow
np. zdjecia czy filmy rodzinne dluzej niz 5-10 lat na tym samym nosniku
bo kto to wie, co do tego czasu wymysla ?
To tak jakbys mial obecnie archiwum np. na FDD 360kb
- kto ma jeszcze naped FDD 5" ?? :))
pewnie niewielu - choc ja mam jeszcze dyskietki 8" pod CPM-em LOL

> A swoją drogą to chciałbym zacząć archiwizować zdjęcia z cyfrówek, również
> na innym nośniku niż DVD.

Akurat DVD to sie "srednio" do tego nadaje wiec checi masz dobre,
... zwlaszcza ten tani chlam ktorego coraz wiecej po sklepach
Jak masz w miare nowoczesna wypalarke to mozesz zainwestowac w DVD-RAM
ale w dalszym ciagu IMHO najtanszym, niskoawaryjnym i dosc pewnym zrodlem
skladowania danych jest HDD,
- zwlaszcza jak lezy hermetycznie zapakowany na dnie szafy pancernej ;)

PS.
Zerknalem na ceny od ok. 7zl DVD-RAM za 4,7Gb
przelicz cene 1GB na HDD
nie wspomne juz o czasie na wykonanie archiwum

Pozdrawiam