Re: Streamer

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Sat 08 Sep 2007 - 22:37:52 MET DST

Dnia 9/8/2007 10:10 PM, Użytkownik Waldeusz napisał:

> IMHO zalozenia sa ekonomicznie nieuzasadnione
> streamer ma sens gdy trzeba trzymac np. dobowe/tygodniowe backupy
> przez dluzszy okres czasu.

Tego też mam troche. Z tym że archiwizacja jest co miesiąc.

> Do twoich potrzeb dysk zewnetrzny bedzie calkowicie wystarczajacy
> i smiesznie tani w stosunku do przyzwoitego streamera

Teraz jest tak:
mam kupe danych które zmieniają sie codziennie (np poczta czy
dokumenty). Tutaj archiwizacji podlega wszystko (~20GB) bo łatwiej mi
skopiować cała partycje niż wydzielać co sie zmieniło. Tu zostanie arch
na dysk.

Natomiast, co średnio miesiąc, pojawia sie paczka projektów. Schematy,
oprogramowanie, skany, zdjęcia, itp która zajmuje już coraz więcej.
Teraz to jest na dysku i na DVD. No niestety dyski już sie kończą (czyt.
pojemność) dlatego szukam lepszego rozwiązania. Z licznych tekstów
wyczytałem że trwałość takiego zapisu to ~30 lat. Dysk mi tyle nie da.

Do archiwizacji typu wrzuć i zapomnij mam obecnie ~80GB i chciałem
dołożyć moje obecnie "archiwum" czyli 300GB.

A swoją drogą to chciałbym zacząć archiwizować zdjęcia z cyfrówek,
również na innym nośniku niż DVD.

--
Pozdrawiam                                    #  | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski (k p a w e l @ o n e t . p l)  #  |  _/| __|\__ \\__ \