Uszkodzenie - ale czego?!

Autor: Beer <be_er_at_na.gazecie.pl>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 22:23:12 MET DST

Witam

Sorry za kodowanie - 'jade' na dopiero co postawionym swiezym systemie..

Co moze byc najbardziej prawdopodobnym powodem resetowania komputera przy
chocby delikatnym puknietiu komputera?
Kupilem plyte glowna, procesor, ram, dysk. I potem jeszcze dokupilem
zasilacz, bo okazalo sie ze stary nie ma zasilania SATA. I byl tylko 300W.
Podlaczylem wszystko jak Bozia przykazala, wlaczam - i nic!
Kolejna proba i .. dziala!
Kolejna - nie dziala.
Wlacza sie coolerek na procku i kreci sie bez jakichs szczegolnych
predkosci, cos "pyka" (nie zindentyfiowalem zrodla dzwieku, chyba) na
plycie - albo dysk, albo nie wiem co.
W pewnym momencie calosc zadzialala i moglem zainstalowac system.
Minusy: chocby delikatne pukniecie obudowy i reset! :(
Jakies przekladanie kabli na plycie, dokladanie urzadzen, wpinanie zlaczy w
tylnym panelu i ... nagle reset! I czesto niemoznosc uruchomienia komputera.
Po roznych probach dociskania wtyczek w koncu sei udaje uruchomic.
Pytanie:
co najbardziej prawdopodobnie za to odpowiada?
czy uszkodzona plyta? (to moja koncepcja - zakladam, ze plyta walnieta i
przede wszystkim tylny panel jest jakos uszkodzony i ma problemy z
komunikacja z plyta),
czy moze co innego?
moze procek niewlasciwie zamocowany?
moze pamiec ram lata?
moze zasilacz walniety?
Co jest najbardziej prawdopodobne wg Was?
Ja obstawiam plyte - ale moze mieliscie jakies podobne objawy i to nie
plyta?
W pewnym momencie zorientowalem sie, ze mam odlaczony kabel od sieci
(internet). Chcialem go wlozyc (przeciez to 'miekkie' zlacze!) i nagle myk -
komputer sie restartuje. Zakladam wiec, ze to cos z plyta. Dobrze kombinuje?
Podpowiedzcie!

I jeszcze jedno:
czy sprzedawca sprzedajacy w Polsce cokolwiek (np. czesci komputerowe) ma
OBOWIAZEK (prawny, ustawowy) dolaczenia do niej polskiej instrukcji?

Pozdrawiam

I sorry za:
1. nieokreslone kodowanie (nie sprawdzalem domyslnych ustawien OE)
2. tresc 'po polskiemu' - sam nie znosze pisaniny bez polskich ogonkow, ale
wolalem tym razem tak naklepac...