Re: Opuszczają mnie siły

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 17:34:55 MET DST

marekjan <marekjan63@gazeta.pl> wrote:

> Mając marny (rwąxcy się) Internet radiowy postanowiłem
> spróbować tego kablowego.

            Akurat jestem na tym samym etapie, bo grupa dyletantow
zalozyla bloku o ~10 m dalej kilkanascie anten wifi wbrew wszelkim
zasadiom (np: 2x yagi16 "strzelajace" do siebie sygnalem na odleglosc
~12 m (tak metrow), albo taka yagi 16 na parterze dokladnie pod sektorem
strzelajaca do niego pod katem 90 stopni przy kacie promieniowania w pionie
sektorow po 5-10 stopni maks. Efekt jest taki ze zakloca to wszystkich i
wszystko, znajomy 2 domy dalej bedzie mial zakladanego grida na link ~300
metrow (chore ale inaczej przy tych zakloceniach sie nie da), ja sobie dam
spokoj tylko mojego admina mi szkoda, bo to fajny czlowiek i co gorsza cala
sytuacja to nie jego wina tylko fuszerka innej siecie, ale niestety nie mam
juz gdzie uciec na inny AP, bo w centrach miast zaklocenia sa praktycznie
wszedzie.

> Mam pożyczony router-modem ADSL "PLatet"

            Chyba Planet.

BTW:
moze ktos polecic dobry (przede wszystkim stabilny) modemorouter ADSL ze
sitchem x4? Wiem ze ludzie chwala Linksysy AG241 i Thomsony SpeedTouch
z serii 500 oraz US Roboticsy 9105. Jakies opinie i sugestia co do
konkretnego urzadzenia? Ktos uzywal moze urzadzen TPLinka, w szczegolnosci
przewodowego TD-8840 albo rowniez bezprzewodowego TDW-9010G. Niby sa na
dobrych chipsetach broadcoma przewodowo i atherosa bezprzewodowo, ale nie
wiem jak z firmware w wykonaniu TPLinka - nie do konca mam zaufanie. Jak
jest ze stabilnoscia tych urzadzen, zwlaszcza przy trudniejszych warunkach
w stylu VoIP czy bittorent?

> i nie wiem jak to skonfigurować.
> Dostałem od kolegi wiadomość:
>
> Aby to nastąpiło, musi być prawidłowo skonfigurowany:
>
> Protocol/Encapsulation = PPPoE LLC
> VPI=8 oraz VCI=35
> ATM class UBR
> username = Net24
> password = Net24

            To sa ustawienia dla linii Netii, przy BSA masz 0/35 jak przy
neostradzie, a net24/net24 jest tylko do pierwszego logowania do zmiany
hasla.

> Ale GDZIE SIĘ TO USTAWIA??
> Nie wiem czy uda mi się tą wiadomość wysłać
> bo mam stałe IP przy łączu radiowym
> a zmienne dla ADSL. Już mi ręce opadają.
> A w ogóle nie wiadomo czy tu cokolwiek będzie chodzić
> bo są duże odległości od centrali i TPSA pisze, że Warunków
> nie ma natomiast Netia pisze że są!!

            Chwile. TPSA pisze ze nie ma warunkow czyli jednak BSA z 0/35,
druga sprawa masz juz w koncu uaktywniony link ADSL na linii bo bez tego
sam nic nie zrobisz. Podejrzewam ze nie - samo zamowienie nie wystarczy -
musisz dostac z netii email z informacja ze usluga jest gotowa do
aktywacji.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl