Re: czy warto dodac wiecej RAMu ...

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 10:42:30 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
news:Xns999B334C1AD3mbien@127.0.0.1...
> Bardzo fajnie, tylko wytlumacz to SKUTECZNIE producentom pecetow oraz
> jak go nazwales Wielkiemu Billowi, a wlasciwie S. "Monkey" Ballmerowi, bo
> raczej on tym teraz przede wszystkim trzesie i jest znacznie bardziej
> pazerny na $$$. W Viscie utopiono taka ilosc gotowki, ze MS bedzie staral
> sie ja teraz ze wszystkich sil i jak najszybciej odzyskac. Efekty widac -
> wiekszosc dobrych laptopow oraz firmowych desktopow nie kupisz juz z XP
> tylko z preinstalowana Vista, co gorsza majac wersje Home nie masz prawa do
> downgrade do HP Home, nawet jak masz nosniki z innej instalacji XP na
> [...]

Ale przecież możesz kupić jeszcze win XP. Fakt, może być lekki problem ze
sterami, ale powinno wszystko chodzić. Czytałem, żę jakiś producent laptopów
wraca do źródeł (linux i XP). Zresztą sam czekam na Vistę+SP1 w MSDN. ;)

> No i? To jest (przyszly, bo na razie pozytek z DX10 nikly) bat na
> graczy (hehe, ciekawe czy tak samo skuteczny jak nie wydanie IE7.0 dla
> win2kpro), ale z praca biurowa ma niewiele wspolnego - mimo ze jest w
> systemie to przeciez nie ma obowiazku go uzywac.

"Viśta" przyżyje bum kupujących IMO jak wyjdzie Crysis. Zresztą nie wiem, czy
wiesz, ale są prace nad DX 10.1, który nie będzie zgodny z DX10. ;) Trochę mnie
to śmieszy, bo dobrze wiedziałem, że tak będzie. Dlatego kupiłem 7600GT. Do
obecnych gier wystarcza.

> wynalazki powodujace ze rzeczywiscie do biura trzeba
> bedzie 2 GB RAM i CPU dwurdzeniowy - ten drugi rdzen chyba na ochrone
> "contentu" w locie.

Używałem Visty w wersji beta. Użycie procka ok 7-10% i ramu ok 50% (p4 630+1 GB
DDR). Nawet swap wyłączyłem i nic nie muliło. Jakiś czas temu na benchmark.pl
testowali vistę. Okazało się, że im więcej się jej używa, tym szybciej chodzi.
;) Więc śmieszą mnie teksty, że nie zdążą zainstalować, to od razu format i od
razu są na "nie". Ja na becie siedziałem jakiś miesiąc, więcej miałem okazję
trochę poznać. Zaraz pewnie napiszesz czemu nie używam jej teraz. Są 2 powody:
- cena (nie stać mnie)
- za dużo dziur (dlatego czekam na SP1).