Re: Czy rzeczywiście nie warto DDR2 1024/800?

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 10:00:25 MET DST

Dnia Wed, 29 Aug 2007 07:10:28 +0200, Beer napisał(a):

> Witam
>
> Po kilku sugestiach z grupy kupowałem procesor, RAM i płytę.
> Płyta GIGABYTE GA-MA69G-S3H, procesor ATHLON 64 X2 5200+.
> Zestaw 'budżetowy', wiem. Nie w tym rzecz.
> Natomiast pytanie mam odnośnie pamięci.
> Bo sprzedawca przekonywał, że nie ma sensu kupować pamięci 800, bo i tak
> system będzie widział 667. Że gdybym chciał mieć to 800, to coś musiałbym
> "podkręcać". Prtnajmniej ja tyle zrozumiałem z tego, co mówił :-)
> Albo może bardziej w kontekście takim, że i tak "przepustowość" i płyty i
> procesora (?) nie pozwoli na wykorzystanie pamięci 800.
> [...]

Sporo racji miał. Wydajność komputerów na AMD dosyć mało zależna jest od
zegara pamięci. Lepiej pieniądze zaoszczędzone na wolniejszej pamięci
przeznaczyć na szybszy procesor. Co do zmiany płyty i procesora:
Jak nie podkręcasz to przy tej samej cenie zazwyczaj szybszy będzie x2. C2D
wygrywa olbrzymimi (w porównaniu do x2) możliwościami oc.