Re: Tani i ma³y pecet

Autor: Samotnik <samotnik_at_WYTNIJ.samotnik.art.pl>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 22:31:35 MET DST

Dnia 28.08.2007 Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisa³/a:

> Produkowane s± dedykowane ma³e komputerki w³a¶nie do takich zadañ. Na ich bazie
> robisz sobie co tam chcesz. Czêsto s± w³a¶nie oparte na flash, maj± port do
> pod³±czenia laptopowego dysku (ale nie musisz z niego korzystaæ), sieæ,
> dodatkowy port CF czy PCMCIA do pod³±czenia kart rozszerzeñ (np. wifi), czêsto
> USB, slot na kartê pamiêci (RAM), zasilanie z zasilacza, procesory najczê¶ciej
> ARM (ale i tak chyba Windows odpada prawda?) o taktowaniu kilkuset MHz.

Ano, odpada, jaki¶ unix tam bêdzie. Jako¶ nie jestem przekonany do takich
dedykowanych urz±dzeñ (bojê siê ew. awarii i nierozbieralno¶ci tego), ale
kto wie... To chyba ten kierunek. Na pewno nie jestem chêtny dop³acaæ za
miniaturowe rozmiary. To mo¿e mieæ wymiary komputera, nie musi wygl±daæ jak
pude³ko fajek :) Bardziej mnie boli pobór mocy, ciep³o i szum nawet
najs³abszych dostêpnych w sklepach proców. Mimo ¿e 1550 z 1600 MHz bêdzie
ci±gle le¿eæ od³ogiem, to szumieæ i grzaæ siê bêdzie. A w koñcu i tak
wentylatorek zaro¶nie kurzem czy co¶ i trzeba bêdzie to naprawiaæ. Chcia³bym
z tego zrobiæ co¶ bezobs³ugowego jednak.

Niestety nadal nie wiem, gdzie tego szukaæ ;-) Googlam, ale znajdujê tak±
masê ¶miecia wszelkiego rodzaju, ¿e ju¿ nie mam si³y.

--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/