Re: Tani i ma³y pecet

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 22:51:36 MET DST

** Samotnik <samotnik@wytnij.samotnik.art.pl> wrote:

> Ano, odpada, jaki¶ unix tam bêdzie.

Nie bardzo rozumiem, ¿e co, ¿e Linux czy FreeBSD nie dzia³a na ARM? Bo z
rasowych uniksów to ¿aden na tym nie bêdzie sensownie dzia³a³, w ogóle ma³o
uniksów dzia³a sensownie na pecetach.

Ale jak siê upierasz to s± te¿ takie ma³e opcje oparte o 64b procesory RISC. Z
tym, ¿e to bêdzie nieco dro¿ej. :)

> Jako¶ nie jestem przekonany do takich dedykowanych urz±dzeñ (bojê siê ew.
> awarii i nierozbieralno¶ci tego), ale kto wie...

Bo tego w przypadku awarii siê przecie¿ nie rozbiera w³asnorêcznie, ma siê
zapasowy, wysy³a siê kurierem do oddzia³u, a zpsiuty siê odsy³a na gwarancji.

Nie mów, ¿e masz jeszcze tutaj za serwis robiæ? Jak masz robiæ za serwis to
bier normalnego sk³adaka w malej obudowie. A jak nie chce Ci siê robiæ za
serwis to bierz co¶ ze wsparciem czy jaki¶ np. najtañszy serwer Della (ma³y nie
bêdzie, ale w czym problem, w kurniku chyba nie chcesz tego trzymaæ?) - taki
lepszy pecet.

Ew. byæ mo¿e wyj¶ciem np. laptop po prostu.

> To chyba ten kierunek. Na pewno nie jestem chêtny dop³acaæ za miniaturowe
> rozmiary.

To wybierz normalne rozmiary, na pewno bêdzie bardziej serwisowalne i
standardowe. Sam siê upar³e¶ na ma³y rozmiar, wiêc z za³o¿enia jeste¶ chêtny
zañ dop³acaæ. :)

> To mo¿e mieæ wymiary komputera, nie musi wygl±daæ jak pude³ko fajek :)

Acha, to by³o napisaæ, napisa³e¶ na pocz±tku, ¿e rozmiar jest istotny (jakby¶
np. chcia³ to gdzie¶ upychaæ w nietypowych miejscach np. w skrzynkach
telekomunikacyjnych czy czym¶ takim). No to zwyk³e pecetyczne serwery np. Dell
czy HP, z najni¿szej pó³ki. No chyba, ¿e chcesz siê bawiæ w serwis, to sobie
co¶ z³ó¿.

> Bardziej mnie boli pobór mocy, ciep³o i szum nawet najs³abszych dostêpnych w
> sklepach proców.

Ale dlaczego dok³adnie *Ciebie* boli? Bêdziesz to trzyma³ pod poduszk±? Co to
ma byæ w³a¶ciwie?

> Mimo ¿e 1550 z 1600 MHz bêdzie ci±gle le¿eæ od³ogiem, to szumieæ i grzaæ siê
> bêdzie. A w koñcu i tak wentylatorek zaro¶nie kurzem czy co¶ i trzeba bêdzie
> to naprawiaæ.

To siê wypisuje zg³oszenie i przyje¿d¿a komputerowiec naprawiaæ. :)

> Chcia³bym z tego zrobiæ co¶ bezobs³ugowego jednak.

Wszystko po pewnym czasie i tak bêdzie wymaga³o jakiego¶ serwisu.

> Niestety nadal nie wiem, gdzie tego szukaæ ;-)

W tym momencie to za bardzo nie mam pojêcia czego w³a¶ciwie szukasz.