Re: Tani i mały pecet

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 21:31:40 MET DST

** Samotnik <samotnik@wytnij.samotnik.art.pl> wrote:

> potrzebuję złożyć kilka malutkich i taniutkich pecetów. Mają pracować
> non-stop jako takie małe serwerki w kilku punktach. Bez klawiatury, bez
> monitora. Prawdopodobnie i bez HDD (tani flash 256MB styknie z pocałowaniem).
> Zapewne wystarczyłoby jakieś Pentium100 do tego, ale nie chcę używać do tego
> starych komputerów ze względu na ew. serwis - tam jak się coś zepsuje, to
> albo szukanie na giełdzie staroci do podmiany, albo i tak zakup nowego
> komputera.

> Macie jakieś pomysły? Może ktoś coś takiego produkuje?

Produkowane są dedykowane małe komputerki właśnie do takich zadań. Na ich bazie
robisz sobie co tam chcesz. Często są właśnie oparte na flash, mają port do
podłączenia laptopowego dysku (ale nie musisz z niego korzystać), sieć,
dodatkowy port CF czy PCMCIA do podłączenia kart rozszerzeń (np. wifi), często
USB, slot na kartę pamięci (RAM), zasilanie z zasilacza, procesory najczęściej
ARM (ale i tak chyba Windows odpada prawda?) o taktowaniu kilkuset MHz.

Pamiętam widziałem jakąś taką ofertę sensowną od sąsiadów zza zachodniej
granicy. Wychodziło to jakoś w zależności od konfiguracji koło 200-400 eurusiów
za sztukę (z gwarancją itp.)

Niestety w tym momencie za nic nie mogę tego znaleźć ani przypomnieć sobie
nazwy producenta.

W każdym razie w takim kierunku myślę powinieneś uderzać. :)