Re: Start z karty CF w PCMCIA

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 26 Aug 2007 - 02:48:09 MET DST

On 26 Sie, 00:09, Atlantis <marekw1...@NOSPAMwp.pl> wrote:
> BTW to co się dzieje z kartą po wyczerpaniu limitu cykli zapisu?
> Przestaje zwyczajnie działać, nie trzyma wcale danych czy nie trzyma ich
> za długo? A może trzyma na tyle długo, żeby dało się jej używać jako
> RAM? ;P Gdyby tak np. utworzyć osobną partycję na swap i pozwolić, aby
> tylko ta część karty się degradowała? ;P Proszę nie traktować powyższego
> pytanie w 100% poważnie - to tylko próba rozwiania wątpliwości.
>
> BTW zastanawia mnie, dlaczego pojawiają się laptopy z dyskami na
> modułach flash (i nie mówię o hybrydach, ale tych w całości) zrobionych
> [...]

Najnowsze wytrzymuja maksymalnie okolo miliona zapisow w kazdej
komorce. Statystycznie oznacza to piecioletni okres dzialania w
zwyklych zastosowaniach (np. karta pamieci w telefonie lub aparacie
foto). Bardziej zlozone urzadzenia z flashami maja specjalne
oprogramowanie dbajace o to, zeby zapis dokonywany by rownomiernie w
calej pamieci. Jesli podlaczysz flash jako dysk i nie zabezpieczysz
przed zapisem tablica partycji wykonczy go no... moze nawet w cztery
miesiace. Nie mowiac o tym czym beda bledy w tablicy dla systemu.
Nie zmienia to faktu, ze ponad rok temu zainstalowalem takie
spreparowane XP pewnemu geodecie i pieknie chodzi. Twierdzi, ze laptop
na baterach chodzi ponad dwa razy dluzej, ale wczesniej mial tez
gorsze oszczedzanie energi na procesorze i takie zwykle XP.