Re: Nowy komputer - jak nie wtopić?

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Thu 23 Aug 2007 - 22:39:22 MET DST

Osoba fv napisała na pl.comp.pecet:

> Witam!
>
> Po awarii kontrolera hdd na starej dobrej płycie ecs z athlonem 800,
> zmuszony jestem zakupić nowy sprzęt. Tradycyjnie powstaje problem
> polegający na tym, że od dobrych kilku lat pecetami się nie
> interesuję.
Kup płytę na socket A (dobrze myślę?) + jakiś lepszy procek na allegro,
wyjdzie z 300zł.
> Obudowa ModeCom Step 350W (mamy takie w firmie
> i są niezłe).
A zasilacz? W tej chwili kompy są strasznie prądożerne.
> Do tego kontroler ATA na slocie PCI, ponieważ wszystkie
> napędy (2HDD i 2xCD) są ATA a na płycie brakuje do tego złączy.
Grr. Nowomoda.

> No i wszystko byłoby wspaniale, gdyby nie wątpliwości:
> 1. sprzedawca powiedział, że ewentualne włożenie grafiki w istniejący
> na płycie slot PCI-E, spowoduje że będzie ona chodziła 2x wolniej,
> ponieważ jest to slot x8 a nie x16. Czy to ściema taka jak z AGPx4 vs.
> AGPx8 czy rzeczywiście może się okazać, że to będzie mało wydajne?
> Jeśli tak to czy to dotyczy wszystkich kart czy tylko tych super-hiper
> za 1700zł/szt.?

http://www.grush.one.pl/article.php?id=agppcie&page=2
Przeczytaj, tam powinna być odpowiedź, ale nie gwarantuję.

> 2. mam świetną kartę grafiki na AGP (nVidia GT6600) i mi jej szkoda,
> ale podobno płyt z AGP to już prawie nie ma, a poza tym taki zestaw
> byłby nienowoczesny bo trzeba by użyć starego procesora (którego też
> nie ma) i starych pamięci DDR (drogich). Coś mi się zdaje że "nie ma"
> jest na takiej zasadzie, że po prostu w Action nie ma na takie coś
> promocji. Mylę się? Warto jeszcze składać zestawy na AGP?

Nie ma, bo marketodroidy wpierniczają się w rynek. Wiedziałeś, że na
socket A może działać SATA i dual?

Ja nie mówię, że masz zostać przy starej platformie, ale czy naprawdę
warto wydać tyle pieniędzy? Po co?

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur